wie weet de naam van deze stek ?

• anneke Im

vraagje van een tuinvriendin

Anneke hij staat in een potje van 10 cm doorsnee, de blaadjes voelen stevig aan.

De wortelstok die ik vond was 1 tot 1,5 cm dik en 5 cm lang, daar kwamen al heel klein deze blaadjes uit.

Die zijn dus nu uitgegroeid tot 5 tot 7cm grootte blaadjes.

welke plant kan dit zijn ?Anneke

• Mike

Ik denk Aconitum, Monnikskap.

• cowi

anneke is het misschien de hartgespan (leonurus)? De stengel van dit plantje is vierkant. Ik heb deze plant in mijn tuin gehad maar 2 jaar geleden opgeruimd want hij werd te groot.Verleden jaar en ook dit jaar kwam ik overal zaailingen tegen in mijn tuin terwijl ik de grote plant had opgeruimd. Een paar weken na de renovatie van mijn tuin kwamen er overal weer zaailingen tevoorschijn. Ik heb namelijk heel veel potten en ook de grote bakken gevuld met zwarte grond die uit mijn tuin kwam. Al met al erg hartnekkig.

Ja anneke ik weet natuurlijk niet of het dezelfde is als op de foto maar hij lijkt er wel een beetje op. gr. cowi

• anneke Im

Cowi het blad van leonurus is ook heel anders ook de Aconitum monnikskap is het niet.Staat hier ook in de tuin..

Ik kom er ook niet uit .

bedankt voor het mee denken Mike en Cowi

Anneke die heerlijk genoten heb van het mooie herfst weer.

• Hinke

Het blad doet me denken aan een Hibiscus, geen idee of dat kan/klopt:-)

Hinke

• loes

anneke schrijft dat de plant uit wortelstok voortkomt, dus dan vallen er al weer heel veel sorten af. heb ook de indruk dat het blad goed dik/stevig is.

• anneke Im

Hinke en Loes

Mike en Margriet denken aan aconitum Monnikskap die heeft ihet begin van deze bladeren en later worden ze lancetvormig aan de stengels.

IK heb zelf de monniks kap en het is mij nooit opgevallen als dit blad uit de grond komt .

ik heb het al door gegeven aan ria mijn vriendin

maar geef deze sugestie ook maar door l

bedankt. Ik denk dat ze moet wachten tot de volgende zomer .Groet fijne zondag Anneke

• Hinke

Ik heb Aconitum in de tuin maar nooit opgelet als het blad klein is hoe het er dan uitziet, ik wil hem verplanten maar hij bloeit nu nog niet eens, volgend voorjaar maar verplanten.

Hinke.

• anneke Im

Hinke die van de lente /zomer in juni heeft prachtig gebloeid staat in de voortuin .

de herfst Aconitum moet nog gaan bloeien .meestal in October.

Anneke

• Hinke

Ik weet het Anneke maar die van mij staat ondertussen erg weggestopt in een hoekje dus daar wil ik een beter plekje voor zoeken:)

Hinke