Tomate de penjar

• Mike

Vandaag zaden van dit tomatensoort toegestuurd gekregen van een tuinbezoekster uit catalonië/spanje. Het is een ‘bewaartoomaat’, dwz. de net niet rijpe vruchten worden in strengen op een koele plek (kelder oid) gehangen voor 8 tot 9 maanden. In die tijd rijpen ze na, krimpen wat en ontwikkelen een super aroma. Het lekkerst, om in dikke sneden vers geroosterd bood te wrijven, snufje zout er over en een klein scheutje olijfolie. Een traktatie en in Catalonië heel gangbaar. Hier een geheimtip!

• loes

klinkt interessant mike. duurt alleen erg lang eer ze dan rijp/gekrompen/op smaak zijn. ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen. ik heb een vriendin die in galicie woont en ieder jaar een paar pimiento de padron plantjes meebrengt. ze beginnen daar al wat eerder met zaaien en als ze in mrt komt, dan zijn de plantjes al aardig ontwikkeld. het zaad is ook bij vr..ken te koop. het zijn kleine groene paprika'tjes die je heel in een beetje oijfolie bakt en dan wat grof zout erover. gaan zo in 1 hapje naar binnen en eet je met gemak een bordje van leeg !!! klinkt alsof dat goed zou smaken met dat “tomatenbrood” van jou.

• Paula

Komen jullie met zulke lekkernijen net nu ik aan het lijnen ben.:D

Paula

• loes

paula, tegen de tijd dat de tomaten van mike uitgerijpt zijn en ik weer pimientos heb, ben jij zo dun als een breinaald ! :)

• Paula

Haha, als dat zou kunnen!!

Paula

• Hinke

Klinkt inderdaad heel lekker:-) En Paula succes, ik heb er sinds febr. 13 kilo af en dat is nu prima zo.

Hinke.

• Paula

Geweldig Hinke!!! Bij mij zijn er nu 5 af. Er moeten er nog 5 af. Komt goed!! Dank je.

Paula

• boerderij bert

Bij mij is er weer ééntje bijgekomen.

• Paula

Mijn man heette ook Bert. En volgens mij heb jij dezelfde droge humor als hij had.(tu) Want ik betwijfel of je het over de kilo's hebt waar Hinke en ik het over hadden.>:D<

Paula