Ik heb een paar weken geleden twee gemberknollen gehad en in een pot gezet.
Ze doen echter geen enkele moeite om op te komen de luilakken.
Wat doe ik verkeerd??
De knollen komen van iemand die bij Bakker Hillegom werkt.
bert, ik heb er nooit succes mee gehad. google eens met “gember knollen planten” want er is wel wat over geschreven. bijv. op het moestuin forum. er is daar iemand die gewoon een stuk gemberwortel bovenop de zaai/stekaarde, in een plastic bakje, gelegd heeft en dat loopt helemaal uit. mischien dat ik dat ook weer eens ga proberen. voor de productie hoef je het blijkbaar niet te doen.
succes
Wat je verkeerd doet valt met zo weinig informatie waarschijnlijk moeilijk te zeggen.(waar heb je die pot neergezet, hoe vochtig houdt je hem enz.) In ieder geval raadt men op het internet aan om in het voorjaar te planten en om de knollen warm te plaatsen. Zoek eerst eens op het internet naar:“gemberknollen” bv.: http://www.gembergezond.nl/gember-kweken/
kon zijn dat bakker nog iets anders heeft waar je gember mee aan de praat krijgt
ik lees dat het wel mooie, verse stukken moeten zijn met vingervertakkingen en daar weer knopen aan
zal er weer eens goed naar kijken..'
jij in ieder geval succes met je knollen en als het nog niet lukt, kan je ze altijd nog aan een paard voeren
fijn weekend. wij hebben hier afgelopen nacht een paar fikse buien gehad waar de tuin heel blij mee is. gaat niets boven vers hemelwater. en met de temperatuur van vandaag, gaat alles vrolijk verder met groeien en bloeien. ben haast geneigd te zeggen dat sommige planten nu pas echt mooi worden.
bert ik had me nog nooit in de gemberknollen verdiept. ik ken alleen de soort die ik eet. maar gisteren kocht ik hier op madeira een stuk gember knol en ben toen eens gaan zoeken op internet, wat ik er mee moet. deze soort blijkt nog redelijk winterhard te zijn en prachtige bloemen te produceren. toen ik vanmiddag zomaar ergens in het wild een hoop zachtgele bloemen zag staan, herkende ik ze direct. ze geuren heerlijk. en hier was ook iemand flink aan het hakken geweest want ze vormen gewoon een oerwoud. geen wonder dat zo/n bonk maar 50c kostte ! is dit mischien niet eerder de soort die jij gekregen hebt ? leek mij al zo vreemd dat iemand van Bakker jou een gewoon stuk gember zou geven aangezien we dat overal kunnen kopen. ik ga in ieder geval deze proberen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?