perenboom snoeien

• Hinke

Op internet vind ik allerlei maanden waarin je een perenboom kunt snoeien, bij de één is het juli/augustus, bij de ander nov. tot maart, de volgende jan. tot maart. En zo zullen er nog wel wat meningen zijn. Dus dan de vraag maar hier bij de ervaringsdeskundigen. De bomen heb ik ongeveer 7 jaar. Van één boom wil ik twee grote overhangende takken verwijderen maar wanneer kan ik dat het beste doen volgens jullie?

Hinke

• maria

Als dat snoeien niet voor de vruchtzetting is kun je m.i. dat het beste in de winter doen. Dan heb je beter overzicht en minder volume om weg te werken. En je hebt minder kans om de omgeving te beschadigen bij het wegslepen.

• anneke Im

Hinke in het terra,s snoeigids tijd van snoeien staat bij fruit van eind herfst (november) tot eind de winter (februari)

Ik zal de raad va Maria maar op volgen.

veel succes Anneke

• Hinke

Bedankt Maria en Anneke, dan wacht ik tot het winter is.

Hinke.

• boerderij bert

Ik hoop dat Hinke nog een heel poosje moet wachten op de winter.

Ik zit er niet naar uit te kijken.

• Hinke

Ik ook niet Bert, met kerst even een weekje en dan meteen maar voorjaar:-)

Hinke

• maria

De herfst is begonnen.Een groepje koolmezen heeft zich hier wekenlang vetgemest met vet, pindakaas en havermout. . Een stuk of 12. Sinds enkele dagen zijn ze vertrokken. Ze schijnen in zuid-Engeland te overwinteren. En ik wacht op het liedje van het winter-roodborstje