bemesten border

• boerderij bert

Ik vraag me af of ik nu al de lege border kan bemesten met koemestkorrels.

Op wat vaste planten is de border leeg.

Misschien ook afdekken met blad?

• van wijk16

Dag Bert,

Nu bemesten heeft geen toegevoegde waarde;in februari zonodig met kalk en drie weken daarna met koemestkorrels is wel heel goed.

Gloriosa:

Dit jaar had ik drie goede rhizomen;ze hebben het alle drie goed gedaan tot de knopvorming ;daarna niets meer;ze stonden op het Zuiden en hebben geen ongedierte gehad.

In mijn tuin heb ik een cosmea-in maart gezaaid in de kas en on mei buiten geplant;zij heeft nog steeds geen knoppen!

Ook mijn Passiflora Constance Eliott die in de kas in de volle grond staat heeft nog niet gebloeid;

Zo zijn\er nog meer planten bij mij; zou het door het koude voorjaar komen? Luut

• ann

Ik heb de Cosmea heel laat gezaaid pas in juni en staat nu in bloei sinds twee weken. Veel vasteplanten die ik dit voorjaar heb gezaaid hebben gebloeid hoewel ik dat nog niet verwacht had.

Ann

• Paula

Ook mijn Cosmea bloeit laat. Waarschijnlijk omdat alle kracht naar de plant zelf ging. Hij is n.l. meer dan twee meter hoog. Hij groeit een dode Acer in en heeft zodoende goeie steun.

Paula

• plantadvies

Het kan bert, maar verder sluit ik me aan bij het antwoord van van wijk.

Plantadvies

• Anly

Hier bloeit de cosmea ook volop, geniet er erg van, maar vrees de kou…. Ben bang dat dan in één klap alles weg is.

Ik ben van plan om lekkere paardenmest door mijn tuin te verspreiden, Ik gebruik het al steeds om planten een lekker warm voetje te geven, er staan veel planten in potten, te wachten tot ze een vaste plek gaan krijgen, of misschien wel verkocht worden. Dat weet ik nog niet of daar liefhebbers voor zijn, dat zal de praktijk gaan uitwijzen.

Ben erg druk met de laatste keer (hopelijk) gras maaien, blad verzamelen in een kooiconstructie, zodat het lekker kan vercomposteren. Vandaag een heleboel vlierstruiken tot de rond afgezaagd, ze kwamen nogal opdringerig mijn tuin in. In de bloementuin staat nog best veel in bloei, heerlijk, elke dag een rondje lopen!

Fijne tuindagen, het weekend moet het vrij redelijk worden, geloof ik..

Groeten,

Anly