zak vol zaad en bollen uitgestrooid

• loes

nee, niet in mijn tuin, maar hier op het eiland madeira, waar wij nu verblijven. wat is dit genieten. ik val van de ene verbazing in de ander. alles wat wij hebben staan, maar 10x groter. het is echt alsof er ooit een zak vol zaad uitgestrooid is met de mededeling, doe je best !! zo'n klein eiland, maar zo divers. om iedere bocht schuilt weer een verrassing. hortensia en agapanthus voeren de boventoon. die zijn langs iedere weg gewoon standaard aanwezig en de rest doet zijn best om er bovenuit te komen. het is niet de beste bloeitijd maar er zijn nu ook weer planten zoals de belladonna lelie die in overvloed staan te bloeien. in de botanische en orchideen tuin verlekker ik me aan de exoten, waar ik zoveel moeite voor moet doen. de ger. maderense bloeit al lang niet meer, maar de planten staan er fris en groen bij. mooier dan die van mij ooit waren. moet zeker een keer in mei/juni terug, want dit doet mijn bloemenhart goed. thuis wacht mij volgende week een grote opruiming buiten, maar morgen geniet ik nog even van de geweldige natuur hier.

grts en een fijn weekend

• anneke Im

ík hoor het al net wat mijn dochter al vertelde ,zo,n mooi eiland echt iets voor mamsje ,maar die kan helaas daar niet lopen .geniet er maar van

hoor jouw verhalen wel als je thuis ben groet Anneke

• maria

Fijn dat je zo geniet! Je ziet er wel eens foto's van en ik kan me voorstellen dat je er blij van wordt!.

Ik ben ook met de bollen bezig. Dit jaar maar een paar honderd. Tête a Tête 's, Blue bells en Jetfires. De narcissen gaan in potten en bakken en worden in de kas voorgetrokken zodat het voorjaar twee weken eerder zichtbaar is. En de Blue bells gaan de grond in Maar het is ieder jaar wel weer een hoop werk voor een oud mens! Elk jaar denk ik: “nu doe ik het voor het laatst”, maar als ik dan die catalogussen weer inkijk kan ik me niet bedwingen om toch maar weer wat te bestellen.

Het is hier overigens opmerkelijk stil de laatste tijd. Zitten de meeste prikkers nu op Facebook? Jammer, maar het is niet anders.

• anneke Im

Nee hoor Maria daar is het ook heel stil.

Er is nu voor de meeste mensen denk ik weinig te vertellen, hoewel ik og steeds geniet van wat er nog bloeit in ons tuintje.

.Gisteren nog foto,s gemaakt .Zal het strakjes proberen hier nog te plaatsen .

Wij gaan ondanks het slechte weer toch even kijken naar onze kleinzoon van 9jaar naar de 5 km loop.Anneke

• Paula

Daar wil ik ook ooit nog een keer heen.!! Je hoort alleen maar verhalen, zoals die van jou Loes. Benijd je best een beetje, hihi.

Paula

• martine

Genieten daar Loes! Hier is de tuin een en al nattigheid; onvoorstelbaar wat een regen er valt!! Veel plezier nog!

• g.m.van wijk

Een jaar of 10 geleden,toen ik nog redelijk mobiel was,zou ik naar Madeira gaan;door ziekte ging dat niet door;ik zou zo graag alsnog gaan,maar ik ben in ieder geval rollator-afhankelijk.Ik ben net weer uit het ziekenhuis ontslagen-longontsteking.Heeft iemand van jullie een suggestie? Luut

• anneke Im

Luut mijn dochter en schoonzoon zijn twee weken geleden geweest

en hebben op de vraag van mijn man goed gekeken of het wat voor ons tweeën was .maar die raden het ons af .Heel veel klimmen en vele rotte wegen om te lopen ..Zij hadden een auto gehuurd en dat vonden zij al geen pleziertje sommige wegen zitten vele kuilen in en erg bochtig .

Maar een prachtig eiland met prachtige natuur iets voor mamsie volgens onze dochter en haar man maar ze,moet je goede voeten en benen hebben. en dat heb ik niet.

Ik heb het al over gegeven kan ook niet alles hebben .

.Morgen komt Loes terug en zij zal heus wel foto,s hier plaatsen .

Daar kijken wij maar naar uit!!

groet Anneke

• g.m.van wijk

Dag Anneke.

Wie van ons beiden is er krakemigger? Ik kan niets meer zonder mijn rollator. Ik hoop dat er komende jaren wellicht vakanties komem inclusief eventuele hulp voor gehandicapten naar Madeira!!! in genegenheid verbonden, Luut