Puntpaprika's

• Paula

In mijn tuin heb ik een aantal planten met mooie puntpaprika's staan. Maar ze rijpen niet/nauwelijks.Ik heb het zelf altijd beweerd, die rijpen ook binnen niet na, zoals tomaten. Maar is dat wel zo? Ik vind die groene niet lekker en zou het erg leuk vinden als er iemand is die een trucje weet om ze toch rood te krijgen. En nee, ik wil ze niet rood verven, haha.

Paula

• loes

als je ze plukt en binnen laat narijpen, dan zullen ze nog wel verkleuren, maar mijn ervaring is dat dit wel ten koste gaat van de smaak. gaat niets boven natuurlijk gerijpte tomaten, paprikas enz, maar helaas zal dat dit jaar niet meer lukken. zelf zit ik ook nog met een plant met pimiento de padron paprika'tjes. ga ze ook maar plukken en opeten.

• Hinke

Mijn oranje snackpaprika's zijn ondertussen in de kas wel aardig oranje. Zal nu verder niet veel meer worden zonder dak:-) Dus één dezer dagen maar plukken. Ik lust ze ook wel groen dus dat is niet zo'n probleem, ik heb geen idee hoe je ze na kunt laten rijpen helaas.

Hinke.

• lutetia18

Doe onrijpe vruchten in een zak met een of twee bananen;elke dag even controleren! Het kan wel even duren. Luut

• Carin64

Dat werkt bij veel vruchten, maar blijkens onderzoek zijn pepers en paprika's niet gevoelig voor ethyleen, dat de rijping zou moeten bevorderen.

• Willem - 1

Had zelf romatomaten in de tuin in pot van de zaadjes uit een gekochte en deze twee trossen waren nog groen. Heb de plant (bijna twee meter hoog) binnen gezet op zolder onder het raam en na drie weken had ik toch nog zeer lekkere rode roma tomaatjes.

Pepers haal ik ook uit de tuin naar binnen en dan gaat het prima.

Ik denk dat als je planten in een pot staan, je ze binnen moet zetten. Dan komt het nog best goed

groeten, Willem (en eet ze..)

• Paula

Helaas Willem. Mijn puntpaprika's stonden in de volle grond.Volgend jaar ga ik ze ook in potten houden. Dank voor de tip!!

Paula