wat is het stil

• anneke Im

Wat is het stil komt dat door de regen ?? Hier schijnt de zon gelukkig en gisteren was het ook lekker in de tuin

Toen nog samen met mijn man de tuin na gelopen uit gebloeide annebellen maar terug gesnoeid waren door de zuid/ westen wind geknakt. Dat is ook geen gezicht .en daar onder staan

diverse bollen die al aardig op komen .Ook nog potten gevuld met bollen tulpen en diverse soorten narrcissen . Piet kwam bij de bloemen man en daar stonden ze 50 stuks voor € 1.00 hij heeeft 4 zakken mee genomen leuk gezicht straks zei hij ..Zagen er goed uit dus maar in de potten gedaan .. groet fijn weekend

Anneke

• Paula

Hoi Anneke. Dat dacht ik ook al een paar dagen. Maar hier is niet veel te melden. Ik wil al dagen in de tuin gaan werken maar mij krijg je niet zo gek dat ik in de stromende regen de zomerplanten eruit ga halen. Dan maar even wachten. Hier is het nu ook mooi maar alles is door de vele regen van gister (donderdag) nog erg nat en als ik dan door de modder ga banjeren, maak ik meer kapot dan nodig is. Nee, ik wacht op droger weer, morgen gaat het ook weer regenen zegt de radio en zondag ben ik de hele dag elders.

Fijn weekend voor iedereen.

Paula

• kuuk

Misschien ligt het aan m'n pc maar zo te zien had ik een nieuwe startpagina waarin het prikbord niet aangegeven is zoals anders. Om nu hier te komen heb ik gezocht op google: prikbord tuin.startpagina. Was al bang dat het prikbord “”om zeep geholpen“” was maar blijkt toch mee te vallen dus. Gelukkig maar.

Moet de bollen nog poten. In het stukje tuin bij de voordeur wil ik mooie bollen poten want m'n dochter gaat ‘t voorjaar trouwen en wil ik m’n tuintje er mooi bij hebben liggen tuurlijk.

Verder druk met blad harken, maar er zit nog veel blad aan de bomen hier. Is volgens mij nog nooit zo laat geweest. M'n acer bijvoorbeeld staat nog helemaal in het blad. In de bossen hier ook nog blad aan de bomen, ik dacht dat het dit jaar veel later is dan andere jaren.

• anneke Im

Wij hebben niet in de aarde hoeven te staan . De planten in de borders hadden wij allemaal al gescheurd die te groot en te breed werden .Eind september hadden wij dat al gedaan.en ook al bollen geplant Die planten zijn naar mijn nichtje gegaan .die ze graag wilde hebben Zij hadden in Juni hun nieuwe huis gekregen en de tuin waren ze in September aan begonnen .het is een nieuwbouw huis met een grote tuin om hun helehuis heen en zij konden wel wat planten gebruiken .

Ook hebben zij cadaeubonnen gevraagd voor hun nieuwe huis bij hun verjaardagen .en die hebben ze ook gebruikt voor planten en bollen en om een grasmat aan te leggen .

Kan je doen als je een grote familie heb en vrienden kring en het is een leuke tuin geworden .Zij wonen vlak bij ons.

groetjes Anneke

• loes

ik kom ook net binnen. na de nevel van vanmorgen, bleek de temp best wel mee te vallen en toen ik even bezig was, kwam het zonnetje er gezellig bij. de campsis heeft al zijn blad al afgegooid en dat heb ik een beetje opgeruimd. wat gaas neergelegd waar de katten alreeds een lading uitwerpselen achtergelaten hebben. smerig is dat toch en dat terwijl mijn eigen kat zelden buiten is en dan nog naar binnen rent m op de bak te gaan.

de wisterias hebben al hun blad nog, dus er komt nog genoeg om een lekker dekentje te maken voor de andere planten. diverse planten staan er bij alsof het voorjaar is. helemaal opnieuw uitgelopen.

jammer dat mijn twee cobaea's niet gebloeid hebben. wel veel knopjes, maar te laat in het jaar. ik ga die warboel maar opruimen. wel zonet de azarina van het klimrek getrokken. stond nog wel mooi te bloeien, maar de onderkant was helemaal bruin geworden door watergebrek (haha). vanuit de grond waren ook weer allemaal nieuwe uitlopertjes en heb de pot even in water gezet en op een beschut plekje. je weet maar nooit.

veel pelargonium stekjes genomen en de moederplanten mogen nog blijven zolang ze bloeien en het niet vriest. ik ga ze dit keer niet binnenhalen en overhouden.

ik hoop dat we nog een paar van deze dagen krijgen dat alles schoon en netjes is wanneer we met andere gezellige zaken bezig zijn - dus de decembermaand. als dat weer achter de rug is, gaan we weer denken aan zaadjes bestellen en wat het komende tuinjaar anders moet.

een fijn, droog weekend allen.