ik kom ook net binnen. na de nevel van vanmorgen, bleek de temp best wel mee te vallen en toen ik even bezig was, kwam het zonnetje er gezellig bij. de campsis heeft al zijn blad al afgegooid en dat heb ik een beetje opgeruimd. wat gaas neergelegd waar de katten alreeds een lading uitwerpselen achtergelaten hebben. smerig is dat toch en dat terwijl mijn eigen kat zelden buiten is en dan nog naar binnen rent m op de bak te gaan.
de wisterias hebben al hun blad nog, dus er komt nog genoeg om een lekker dekentje te maken voor de andere planten. diverse planten staan er bij alsof het voorjaar is. helemaal opnieuw uitgelopen.
jammer dat mijn twee cobaea's niet gebloeid hebben. wel veel knopjes, maar te laat in het jaar. ik ga die warboel maar opruimen. wel zonet de azarina van het klimrek getrokken. stond nog wel mooi te bloeien, maar de onderkant was helemaal bruin geworden door watergebrek (haha). vanuit de grond waren ook weer allemaal nieuwe uitlopertjes en heb de pot even in water gezet en op een beschut plekje. je weet maar nooit.
veel pelargonium stekjes genomen en de moederplanten mogen nog blijven zolang ze bloeien en het niet vriest. ik ga ze dit keer niet binnenhalen en overhouden.
ik hoop dat we nog een paar van deze dagen krijgen dat alles schoon en netjes is wanneer we met andere gezellige zaken bezig zijn - dus de decembermaand. als dat weer achter de rug is, gaan we weer denken aan zaadjes bestellen en wat het komende tuinjaar anders moet.
een fijn, droog weekend allen.