klaar voor de winter ?

• loes

we kunnen er niet omheen. de winter staat voor de deur en wat hij ons zal brengen …… wie weet het ? met het stralende weer van eergisteren en vandaag, wordt ik toch weer naar buiten gelokt en altijd zijn er weer planten die even een ander plekje krijgen, gesnoeid worden of waar nog wel een stekje vanaf kan. de congolese impatiens van mike staat nog even uitbundig te bloeien als 3 maanden terug. wie heeft er nog bloeiende gloriosa buiten staan ? ik laat hem nu al een poosje droog staan zodat de stengel afsterft, maar hij vindt het blijkbaar nog heerlijk, zo buiten ! iedere keer als ik de achterdeur uitkom, geniet ik er nog even van !

en de malva sylvestris “zebrina”

de salvia leucantha

ook de pel. milfield rose, weet niet van ophouden

• martine

Hoi Loes

Mooi foto's weer!

Ben af en toe wat aan het doen nog in de tuin, maar dit is een foto van de chirita die ik van je kreeg: heeft de hele zomer gebloeid en is nu weer opnieuw begonnen: prachtig is ie! Heb lang niet kunnen prikken hier, maar nu kom ik er weer op. Ondertussen toch ook maar de stap naar facebook gemaakt, zien we jou daar ook binnenkort?

• Paula

Wat hebben jullie nog veel bloeiends!! Mooi hoor! Die Chirita is dat een kamerplant Martine? Erg leuk, net kaboutermutsjes. :)

Paula

• martine

Ik heb de chirita hisaku van Loes gekregen als stekje en heb hem altijd als kamerplant gehouden: misschien kan ie ook als kuipplant, maar dat kan Loes je ongetwijfeld vertellen!

ik vind hem zelf ook heel leuk!

• anneke Im

Ik ook Loes

Als door de voor of achtertuin loop staat er nog best vel te bloeien voor 3/4 in de novembermaand

zal straks ook nog even foto,s maken . eerst even mijn was in de droger doen .

Groeten Anneke

• anneke Im

de gele klimroos in de lucht gaat over de rozenboog er gaan er nog meer in de lucht .

mijn armen gaan niet meer zo omhoog.de lucht in dus best moeilijk voor mij omdaar een foto van te maken

de winter harde fuchia,s vooral de witte staat nog vol met knoppen. Bij de roos Da vinci staan nog salvia,s te bloeien

en 1 salvia op het tafeltje in een pot

De winterjasmijn komt nu in eens ook volop in de bloei.

fijn weekendAnneke

• loes

oh anneke, bij jou is ook nog genoeg kleur in de tuin. laten we duimen dat de bloemen, de dec nog halen. ik ga mijn fotos nog eens bekijken om te zien wat er vorig jaar nog bloeide. in de voortuin staat nog een heel nieuw campanulaplantje te bloeien, een penstemon in volle glorie, chelone en nog wat bloemen aan de hibiscus trionum.

moeder chirita heb ik vorig jaar aug gekocht en Hinke wist me op de juiste naam te wijzen. de moederplant is niet veel groter geworden dan die van martine, maar er zit wel veel meer blad in de pot. hij heeft de hele zomer buiten gestaan en nog maar pas weer binnen. dit jaar “vond” ik nog 2 familieleden. dit keer een blauwe met groen blad dat licht en donker gestreept is. de andere is zilverkleurig in het midden. dan staan er ook nog 2 planten met gele bloemen buiten. die hebben een meer effen groen blad. leuke familie - die chiritas

ik ging vanmiddag op pad voor een net om over een stukje tuin te spannen, waar de katten een toilet van heben gemaakt. ben in 2 leuke kringloopwinkels verdwaald en zonder net thuisgekomen ! het is de hele dag mistig gebleven en nu zie ik in de Tele…. een foto dat in de omgeving van bloemendaal de mensen met blote armen op terrasjes zitten - niet te geloven !! en in 't zuiden is het helemaal koudddd

.

• Pieter

Jullie tuin staat er prachtig bij! Mocht je een feestje willen organiseren kun je altijd een partytent huren overwegen, zo kun je alsnog een prachtig feest geven én genieten van je flora en fauna!