welke bloem en hoe door de winter

• Theo

Hallo tuinvrienden

Welke bloem is dit en hoe krijg ik deze (pot)plant door de winter?

BVD Theo

• luut

De\Sundaville is licht vorstbestendig;ik zou het risico niet willen lopen! Luut

• anneke Im

Je kan de sundaville goed de winter door komen om hem binnen te halen in een koele kamer te zetten. 10 graden max

Niet te veel vocht geven.wel de aarde niet uit laten drogen

Ik zelf en mijn dochters halen hem ieder jaar binnen in een koele slaapkamer of kelder te zetten .NIET buiten laten staan .

In het voorjaar half maart snoei ik hem iets terug en ga je weer mest geven half Mei kan hij definitief naar buiten

Soms in april al als de zon schijnt en boven de 10 graden komt kan hij overdag ook naar buiten , veel succes het is de moeite waard voor deze mooie rijk bloeiende plant.

Anneke

• Paula

Ha, bedankt Anneke. Ik heb deze ook. Wist wel dat ie naar binnen moest maar dat was het dan ook.

Fijn weekend allemaal.

Paula

• loes

ik heb hem ook deze week van de voorkant naar achteren (meer beschutting) verhuisd. of ik hem ook daadwerkelijk binnen haal, weet ik nog niet. Theo, die van jou ziet er nog prachtig uit. je hebt zeker een heerlijk beschut plekje waar hij hangt ?

• Hinke

Wat bloeit er nog veel bij jullie. Hier door de harde wind en omdat ik mijn tuin veranderd heb niet veel meer. Rosa New Dawn nog even en hier en daar kom ik nog wel een verdwaald bloemetje tegen en o ja, de Viburnum …. even de naam kwijt heeft allemaal rose bloemetjes. Zal weer eens foto's maken.

Hinke

• cdjpronk

Heb de Sundeville een keer op mijn balkon laten staan. Hij overleefde het niet. Het jaar daarna in mijn kelder ging ook niet want in de kelder was het veel te donker (geen raam) Wat Anneke zegt lijkt mij het beste lekker koel en geen vorst.

Kees.

• Margriet

Ik heb hem afgelopen jaar in de kas overwinterd. De kas werd bij strenge voorst bijverwarmd tot een graad of 5. Hij heeft dit jaar zo mooi gebloeid! Bloeit nog trouwens.

Gr. Margriet.

• boerderij bert

Je kunt beter in het voorjaar een nieuwe kopen.

Die bloeit dan weer een hele zomer met heel veel bloemen.

Bij overhouden blijft het meestal een pielemuisje.

• cdjpronk

Ja doe ik ook gewoon een nieuwe gekocht en weer een heel seizoen bloemen:)

Kees.