welke sedum ?

• loes

ik ben niet zo thuis in deze familie en vroeg me af welke soort dit is. vindt de bloeivorm bijzonder en zou hem graag over willen houden. er zijn veel winterharde soorten, maar moeilijk zoeken als je geen naam weet.

• de Haan

Graag een foto van wat verder af.

Mooie foto trouwens.

• Paula

Een afbeelding van de plant zelf zou ook handig zijn. Vaak lijkt de bloei erg op elkaar

Paula

• loes

de foto was van een maand geleden. inmiddels heeft de wind en regen zijn werk gedaan en heb ik de bloemslingers er af geknipt. er was verder niets te zien. dus geen blad of stengels. de bloei kwam zo uit de grond. was echt heel mooi, maar of er nog wat terugkomt…. ik zal het potje op een beschutte plaats neerzetten en hopen dat er weer wat uitloopt. ik heb veel zoekwerk gedaan want zou wel graag weten hoe deze mooie plant heet. heb alle mogelijkheden op gebied van sedum bekeken, maar mischien is het dat helemaal niet

• maria

Vraag het eens op het algemeen plantenforum van groeninfo.com. Daar zitten een paar mensen met grote plantenkennis. Overigens zitten er ook een paar lieden die heel onhebbelijke opmerkingen plaatsen. Maar die moet je gewoon negeren, want ze zijn er dol op dat je daar op reageert! :D

• loes

o ja, maria - dat forum hebben we het al eens over gehad. ik heb er gelijk even gekeken en klikte een vraag aan. was gelijk raak - een hoop onaangenaam gekrakeel onderling. je moet daar de vraag stellen, wachten, bedanken en wegwezen :) ik zal me verdiepen in het plaatsen van een foto/ vraag daar, want er is inderdaad een hoop kennis aanwezig.

grts

• plantadvies

Als ik het goed zie is dit een Hebe.

Plantadvies

• loes

bedankt voor jouw reactie, plantadvies. natuurlijk ben ik direct in de hebe familie gedoken. ik heb daar ook wel een plant of twee van staan en vindt de bloeivorm mooi. mischien dat ik daardoor viel op mijn “mysterie” plant. sedum was de naam die ik kreeg van de verkoper. de hebe bloeiwijze is inderdaad vergelijkbaar aan mijn plant, maar de stengels zijn/waren heel slap en van de hebes die ik ken, zijn het stevige bloemaren. ik blijf zoeken !

grts

• plantadvies

Anders toch even nog blad erop zetten, want ik heb echt mijn boeken nagekeken en er niets over kunnen vinden. Je zou natuurlijk ook nog even kunnen navragen bij de kweker. Wie weet heb je een nieuweling te pakken.

Plantadvies

• anja

Hallo Loes,

Ik heb je foto op mijn facebook gezet.

sorry dat ik het niet eerst gevraagd heb.

ik ben ook zeer benieuwd naar de naam want hij is heel mooi.