wat zijn jullie aan het doen?

• anja

wat zijn jullie allemaal aan het doen nu het rustig is in de tuin?

• loes

een enorme berg strijkgoed wegwerken. kleding uitzoeken voor de kringloopwinkel. wat dingetjes waar de naaimachine voor nodig was. nu even lekker op de bank hangen en morgen ga ik een leuk borduurwerkje opzoeken voor de barre winteravonden.

gisteren was het nog heerlijk weer, dus nog een uur of twee buiten opgeruimd, schoongemaakt, potten droog weggezet en alle planten nagelopen. was vanmorgen behoorlijk wit buiten, maar de planten hangen nog niet slap, dus de tuin ziet er nog redelijk uit.

och, over een maand hebben we de kortste dag gehad, is het januari en gaan we weer dromen over een nieuw tuinjaar. maar even andere dingen doen heeft ook zo zijn charme. half februari een paar weken naar de Afrikaanse zon en daarna kunnen we hier weer aan de slag. ik had dit jaar wat nieuwe tegels willen leggen, maar daar ben ik niet aan toegekomen. als het voorjaar een beetje aangenaam is (voor de verandering) dan wil ik dat eerst maar eens doen. heb afgelopen zomer wel het voortuintje veranderd en de borderplanten staan er allen goed gezond bij. ben blij dat ik dat even radicaal aangepakt heb. mijn wederhelft maakt alles wat ik nodig heb maar met het eigenlijke tuinwerk bemoeit hij zich niet. kan hij ook niet zo goed als ik ;)

• Hinke

Tuin is momenteel niets meer te doen. Dus kleding uitzoeken:) maar dan voor de kledingbank. Breien, genealogie, Spaans leren en af en toe door de tuin wandelen en foto's maken!:)

En afhankelijk van het weer na 1 januari wilgen knotten, alhoewel mijn zoon dat gaat doen maar ik mag de tenen opruimen en dat zijn soms halve bomen.

Maar eerst kerst, leuke plantjes halen en kerst stukken maken voor een aantal mensen.

Hinke.

• boerderij bert

Me binnen zitten te verbijten vanwege mijn zere rug.

Vanmiddag dan toch maar blad geveegd weliswaar met de zitmaaier met veger erachter.

Ging toch aardig goed. Hoop dat het morgen ook nog gaat.

• anja

Hinke ga je van die wilgentenen manden maken?

• Hinke

Nee Anja dat is me veel te veel werk. Ik denk dat ze deze keer gewoon naar de stort gaan. Eerder heb ik er wel eens een hek van gemaakt, heel erg mooi maar nu geen ruimte voor en niet nodig.

Hinke.

• Goof

Blad vegen ,gooi ik in de tuin .Vogelhuisjes maken ook een mussen hotel.verder is er wijnig te doen.

Goof

• loes

bert, is je rugpijn van voorbijgaande aard of moet er aan gesleuteld worden ? als tuinier hebben de meesten van ons wel van die dagen dat we niet op of neer kunnen, maar remedie is ; gewoon door gaan met tuinieren. maar helaas zijn er ook kwalen die niet vanzelf over gaan. hoe dan ook, het beste ermee.

• boerderij bert

Nee, Loes gelukkig is het van tijdelijk (hoop ik).

Iets teveel geëist van de rug met bomen kappen.

We zullen doorgaan tot 31 december.

En volgend jaar gewoon opnieuw beginnen.

Was trouwens voor ons een waardeloos tuinjaar, ook voor de moestuin.

• loes

nou, dan hoop ik dat je het nieuwe tuinjaar weer een beetje pijnvrij in gaat. toch een beetje rustiger aan doen met de bomen. ik hoop ook zo hard dat we weer eens een mooi vroeg voorjaar krijgen. of in ieder geval “normaal”. niet maandenlang met zaailingen in huis hoeven te zitten en dat buiten alles ook op tijd uitloopt. maar ik vrees dat langsaamaan het weerpatroon veranderd - over de hele wereld. morgen weer een code rood storm. hoop dat sinterklaas niet van zijn paard waait.

gezellige dag voor degene die het sintenfeest viert. mogen jullie mooie kado'tjes van hem krijgen.