foto's december

• Hinke

Hinke.

• anneke Im

zo zie je maar, elk jaargetij kan nog wat bloeien ,en toch de sfeer van het jaar getij weer geven. groet Anneke

• boerderij bert

Prachtige foto's en wat bloeit er bij jou nog veel mooie planten.

• Paula

Ziet er bij jou nog heel goed uit Hinke!! Mooie foto's ook.(tu)

Paula

• anja

go je zou denken dat het lente bij jou is Hinke mooi hoor.

dank je wel dat we mee mochten genieten.

• loes

verder staan er ook nog wat vinca en kleine bloemetjes aan de muurbloem, de pelargoniums geven het ook nog niet op. de vingerhoedskruid planten staan erbij alsof ze volgende week willen gaan bloeien en als ik even in de grond tussen het afgevallen blad rommel, staat daar van alles dat al helemaal uitgelopen is. ze zijn al even ongeduldig als ikzelf !

• loes

Hinke, is dat een muurbloem met het smalle blad ? en die er tussen staan met de knopjes, lijkt op de tinantia die anneke en ik van margriet kregen. ik heb hem al weggehaald dus weet niet of hij er nu nog zo bij zou staan.

leuk dat er nog wat te beleven is buiten.

• Hinke

Op zich is er niet veel bloeiends meer in mijn tuin, Loes heeft meer, leuk:-) Maar ik heb wel veel groen en wat winterbloeiers zoals de Viburnum bodnantse (foto 2 en 3) en de Helleborus foetidus.(5 en 6). Maar ik heb geen muurbloemen Loes. De hedera bloeit nu in wezen ook een beetje. En niet op de foto, de toverhazelaar bloeit, de kronkelhazelaar krijgt al katjes maar dat zal allemaal wel tot stilstand komen zodra het echt koud wordt.

Hinke.

• loes

ach ja, de helleborus. ik heb een ander soort h. maar die heeft zo'n beetje de hele zomer gebloeid, dus daar verwacht ik met de kerst niets meer van.

dit is mijn muurbloem, lijkt veel op jouw plant met dat smalle blad

.

en toen ik even naar mijn h. ging kijken, zag ik dat de lewisia nog een knopje gemaakt heeft

• de Haan

Loes, je eerste foto van de laatste post is een muurbloem