foto's december

• loes

ja, dit is bowles mauve. ik heb ook nog een aantal Aurora's staan, maar die hebben nog steeds niet gebloeid.

de fotos van hinke lieten mij direct aan de muurbloem denken, maar ik wist niet dat de stengels met knoppen bij dezelfde plant hoort. mijn helleborus heeft een heel andere groei/bloeivorm. zo te zien ga jij binnenkort van heel veel mooie bloemen genieten. zijn het witte, hinke ? er worden tegenwoordig heel veel andere mooie kleuren gekweekt.

• Hinke

Loes grappig, het blad lijkt inderdaad zo op de foto erg op ‘mijn’ Helleborus. De bloem blijft groen maar krijgt op een gegeven moment een rood randje, als het erg gaat vriezen gaat hij plat liggen maar zodra de vorst weg is wordt hij weer prachtig, geen bruine randjes of zo. Hij zaait zich enorm uit, heb alleen in de herfst net alles opgeruimd maar mocht er iemand belangstelling voor hebben en hij zaait zich weer uit wil ik wel proberen wat te bewaren.

Hierbij een foto van vorig jaar januari.

Hinke.

• loes

oh, die is zeker bijzonder. en dan de wijze waarop hij zichzelf beschermt tegen de elementen. als het je lukt om zaad te oogsten, horen we het mettertijd wel.