goede wensen

• loes

2013 snelt naar zijn einde. morgen de kortste dag. de kerstdagen met alle drukte eromheen. en over 2 weken zitten we in 2014. ik hoop dat het voor iedereen gezellige dagen zijn. de een maakt er meer werk van dan de ander. zelf doe ik niet zo mee aan al die drukte.

bij deze dus een mooi einde aan deze decembermaand. laten we met z'n allen duimen voor een rustige winter (kunnen we de stookkosten van afgelopen winter een beetje goedmaken) en een lente die gewoon in maart begint. bij mij staan de stekjes voorspoedig te groeien en zie al een prachtige, kleurrijke tuin voor me. zit al stiekem te dubben over iets bijzonders wat ik dit keer wil zaaien. heerlijk vooruitzicht. maar op de eerste plaats wel een goede gezondheid voor allen, in dit komend jaar.

groetjes

loes

• martine

Ha Loes, jij ook fijne dagen gewenst en een prachtig nieuw tuinjaar!! Wat mij betreft hoeft er geen kou meer te komen…. laat de lente maar beginnen (tu)

• anneke Im

Ik sluit mij bij de 2 andere Rotterdamse dames aan .Hele fije kerstdagen en een heel gezond en goed tuin jaar. Wij hebben vandaag de korste dag. De dagen gaan weer lengen en de ………………..(de winter gaat strenger of niet?) Liever een graadje vorst dan die nattigheid .groetjes Anneke

• loes

nou ehhh - zoals gisteren met die stralend blauwe lucht en dan een graadje of 9 …… daar teken ik voor. ik heb de planten die in mijn “bijna” kas staan toch nog weer een slok water moeten geven want met het zonnetje erbij wordt het daar regelmatig wel een graadje of 15, als er niet zoveel planten stonden, ging ik er lekker met een bakkie koffie zitten. en dat zo vlak voor het jaareinde. maar ach, niemand die het weet. herinner me wel dat we vorig jaar ook pas in januari snel de buitenkranen afgesloten hebben en toen ging het ook gelijk goed mis - met een bjna elfstedentocht. gelukkig maar dat er nog iets is dat we niet kunnen regelen.

• Goof

Fijne feestdagen en een goed 2014 gewenst.

Goof

• Hinke

Hele fijne kerstdagen en en gezond en mooi 2014 voor iedereen!!

En Rotterdamse dames wat is een leuke winkelstraat in Rotterdam? Liefst in de buurt van Delfshaven en/of Blaak?

Binnenkort ben ik 4 daagjes in Rotterdam, helpen bij mijn zoon maar ik wil natuurlijk ook even wat leuks doen en ik heb nog nooit gewinkeld in Rotterdam!!:-)

Hinke.

• Corina

De Blaak markt?

• Hinke

Hoi Corina, is die altijd of alleen op bepaalde dagen?

• loes

de markt op de blaak is op dinsdag en zaterdag, Hinke. er zijn best wat leuke straten, maar om een beetje idee van de stad te krijgen kan je komend vanaf delfshaven, bij de oude binnenweg beginnen. binnenwegplein, lijnbaan - ooit heel chique, maar tegenwoordig veel winkels voor de jongelui. dus richting de bijenkorf, waar ook de koopgoot begint. rond dat gebied zijn alle grote winkels en als je tussen V&D en peek en cloppenburg doorloopt (Hoogstraat) eindiig je vanzelf op de markt op de blaak. natuurlijk kom je de nodige kruid…, blok…, hema enz tegen, maar er zijn ook wel winkels die alleen in de grote steden zitten. op de binnenweg zitten bijv heel veel tokos met alle buitenlandse producten. op de blaak zelf zijn geen winkels (meer). dit moet allemaal makkelijk te bereiken zijn. als je nog even van de skyline van de stad wil genieten, loop je vanaf de bijenkorf richting de maas en de zgn Zwaan.

• Hinke

Bedankt Loes. De afgelopen jaren al heel vaak in Rotterdam geweest, vaak alleen bij zoon op visite en wat bij hem in de omgeving. Of musea en de Maas, water trekt altijd:-) Maar het lijkt me deze keer leuk eens te gaan winkelen, dus bedankt voor je overzichtje. Zoonlief weet vast hoe ik waar kom:-)

Hinke