eigenwijze vogels

• loes

goed te horen dat andere vogels het wel lekker vinden. ik weet wel zeker dat jij veel meer soorten vogels op bezoek krijg dan wij hier in de stad. tot voor een jaar of 10 terug was het hier ook nog een vogeloase, maar helaas zijn we langzaamaan helemaal ingebouwd

het zaadbakje van de foto, hangt in mijn “bijna” kas. dus een plekje waar alleen de kool/pimpelmeesjes en een roodborstje komen eten. daar op de grond staat nog een bak waar de merels en meesjes eten. alle andere vogels krijgen aan de voorkant te eten want ik wil dat zaad niet in mijn tuingrond. wat is het leuk om al die activiteit daar bij het voer te bekijken.

• loes

ik zie toevallig net in mijn plaatselijke leugenaar dat bij de Act..n deze week de vogelpindakaas in de aanbieding is voor 1,39 !! zouden de vogels dat ook weten ;)

• boerderij bert

Toch is de pindakaas bij de Act. niet zo lekker als bij bv. de C 1…..

Wij zien wel degelijk verschil.

• loes

ik heb vorig jaar een potje bij intrat..n gekocht van het merk CJ wildlife. zonder toegevoegd zout, niet voor menselijke consumptie. inhoud ; talg, maismeel, pindameel, koolzaadolie en gedroogde meelwormen. klinkt ook niet echt lekker. maar nu lees ik dat er toch wel verschil in zit, of in ieder geval vinden de vogels dat. had gehoopt dat ze mijn eigen mengsel lekker zouden vinden. ik heb dat potje toen maar langzaamaan vermengd met gewone pindakaas en ging het toch wel op.