zadenlijst

• luut van wijk

Op oranjerievereniging.nl kunt U nu de zadenlijst 2013-2014 bekijken.Dan heeft U een indruk van wat we oa in huis hebben.

Zaden bestellen kan alleen als U lid bent.

Ik heb gisteren al mijn bestelling geplaatst.luut van wijk

• luut van wijk

Vandaag heb ik van verschillende afzenders meer dan 10 pakjes zaad ontvangen van kuipplanten.

Wat een feest! Luut

• loes

luut,, wat heb je deze keer voor mooie, bijzondere planten op het oog ?

• anneke Im

Ik vind het knap van jou dat je dat ook allemaal nog doe.Luut

.

Gisteren was ik in de voortuin even bezig .maar a een half uurtje moest ik stoppen .

Verging van de pijn. manlief is verder gegaan voor mij .nadat hij het verven van de achterschutting met de tuindeur en de pergola gedaan had .

Ja bij mij wordt het allemaal wat makkelijker gemaakt met vaste planten geen bijzondere zaden meer die veel aandacht nodig hebben, dus betekend dat ik geen kuipplanten meer neem ..

teveel werk /manlief is ook 81jaar

groeten Anneke

Hier de Clematis Armandii die staat er heel mooi bij ,bloemen gaan nu goed open.en ze gaan al ruiken .

• luut van Wijk

Dag!

Dank voor jullie reacties;

Kuipplanten vormen mijn grote liefhebberij.

Vandaag heb ik elf soorten geweekt en in stekgrond gezet,toegedekt met wat cocopeat en van onderaf lekker warm water gegeven,zodat de grond boven niet te vochtig wordt,oa met het oog op fruitvliegjes;

ik heb oa gezaaid:commelina coelestis, tweedia, asarina, passiflora eichleriana en nog meer;alles staat binnen op het noordraam:veel licht en de komende weken nog niet of nauwelijks zon.

wat tuinplanten betreft:oa nigella,eenjarige delphinium.en een paar weken geleden echinops en caryopteris divaricata.

Maandag ben ik klaar gekomen met het verpotten van de tientallen kuipplanten en het stekken van hun loten.

Het kost me veel energie die ik nauwelijks heb maar het geef me zoveel vreugde! Luut van Wijk

• loes

gelijk heb je, Luut. niets leuker dan een zaadje te zien ontkiemen en uiteindelijk in bloei zien komen.

ik zit momenteel een paar weken in zuid Afrika en geniet hier van de planten waar wij zo veel moeite voor doen. als ik jullie berichtjes lees over het weer en bloeiende planten, dan wordt ik heel nieuwsgierig en jeuken mijn handen om ook te beginnen. voorlopig hier maar in de tuin wroeten, wat niet meevalt met temp van 30-40 gr. B)