cosmos

• cowi

ik heb laatst verschillende soorten zaad gekocht w.o. de cosmos.Nu wil ik deze zaaien in kleine potjes.Kan ik deze meteen in de schuur zetten (onverwarmd)of is het beter om ze eerst binnen te zetten?

alvast bedankt voor het meedenken gr. cowi

• maria

Het lijkt me beter om nog twee weken te te wachten en dan buiten in de potten te zaaien en alleen bij vorstverwachting even binnen zetten. Maar ik heb weinig ervaring met het zaaien van eenjarigen. Margriet heeft er meer kijk op ,maar ze is hier al maanden niet meer geweest. Ze heeft geloof ik een website, misschien kun je die via google vinden

• anneke Im

Cowi

Je kan met zaaien nog even wachten .tot eind maart .

Ik zaai ze dan binnen en na 4 a 5 weken wanneer het niet vriest zet ik ze buiten .als ze groot genoeg zijn op de plaats waar ze moeten komen..

Anneke

• margreetw

En volgend jaar hoef je geen Cosmea meer te zaaien, het zaait zichzelf weer uit.

Op een gegeven moment zie je de kleine zaailingen opkomen, die kun je laten staan of elders weer een plekje geven.

Ik heb ze ooit ook 1x gezaaid, inderdaad zoals Anneke het zegt.

Succes!

• cowi

bedankt voor de tips. gr. cowi

• Margriet

Ja precies, nog niet naar buiten, beetje vroeg nog hoor! Alleen in de kas kun je nu eenjarigen zaaien. (of in huis).