Witte Framboos

• bettyS

Wie kan mij vertellen bij welk tuincentrum in witte framboosstruiken kan kopen? Het liefst wel in de Randstad.

Ik heb één struik ooit gekocht en de framboos van deze plant is de lekkerste die ik ooit geproefd heb, maar het is maar één plant en ik zou graag de gehele schutting ermee willen bedekken.

Hartelijk dank alvast!

• ria

Frambozen zijn heel makkelijk te stekken. Bovendien vermeerderen ze zichzelf ook heel snel via de wortels. Overal schieten ze in de buurt van de moederplant uit de grond. Vaak meer dan mij lief is. Dus ik begrijp eigenlijk niet dat het bij jou maar bij 1 plant blijft. Is het wel een framboos die je hebt? En is hij echt wit, ik ken wel de gele framboos.

• maria

Als je framboos geen worteluitlopers maakt kun je proberen hem te vermeerderen door afleggen. Je weet dan zeker dat je dezelfde hebt.

• mike

Dames, dit was eigenlijk geen antwoord op de vraag van Betty :)

Ik heb de witte framboos ook in de tuin en de smaak is idd overheerlijk. Bij mij komen de ondergrondse uitlopers ook overal uit de grond geschoten.

Waar ze te koop zijn, hmm, gewoon de betere tuincentra even aflopen. De Boet in Hoogwoud had ze wel eens. Vaak kun je zoiets ook bestellen bij een goed tuincentrum.

Succes met de zoektocht!

• maria

Ik heb nog nooit in een tuincentrum of in een tuin een witte framboos gezien, wel gele .Maar misschien worden ze hier in het noorden niet verkocht.:)

En wat dat afleggen betreft, Mike, dat was een reactie op de wens van Betty haar hele schutting te willen bedekken met de framboos die ze al heeft.

• ria

Precies, dat was ook mijn idee. Als je maar 1 frambozenplant hebt, kun je in korte tijd met stekken, afleggers, of uitlopers een hele schutting vol planten. Daarvoor hoef je echt niet naar een tuincentrum.

@Mike, gaat het echt om een WITTE framboos? Ik ken alleen maar de gele Fallgold..

• Mike

Nou, ja, - spierwit is ‘ie niet. Maar geel ook niet. Cremekleurig zou ik ’ m noemen. De smaak is yammie!

• Carin64

Ik heb geen witte framboos, wel een aantal soorten rode en gele. Ik kende de witte niet en als ik google dan vind ik wel info dat de witte uitsluitend in de tropen voorkomt en groenige vruchten heeft. Ik denk dat het dus eigenlijk toch een gele framboos is, bijvoorbeel de Golden Everest. Die is vrij lichtgeel, kennelijk. Die is te bestellen.