zaden en zaailingen

• cowi

Anneke ik heb je advies opgevolgd en nu maar kijken wat het zal worden. Het advies van Bert zit in mijn achterhoofd.

Allemaal een zonnig weekend gr. cowi

• loes

we hebben het hier al eens over de mini agapanthus gehad - de brodiaea koningin fabiola. de bolletjes worden niet vaak aangeboden. zelf koop ik ze op de markt in r;dam maar dan zijn het grote hoeveelheden. nu zag ik gisteren bij het kruidvat (in de weekaanbieding) kleine mandjes met diverse plantenbolletjes oa de brodiaea. er zit ook zo'n geperst blokje bij waar je ze in kan planten, maar ik zet ze gewoon in de grond. een ontsettend leuk bloemetje dat er zomaar op een dag staat en jarenlang meegaat en zich dan ook een beetje vermeerderd.

• boerderij bert

Cowi, pas op met wat Anneke schrijft dat ze de planten laat“doorgroeien tot ze lang genoeg zijn”.

Dit is wel goed als ze maar niet in de warmte staan.

Ik snap wel wat ze bedoelt maar neem het niet te letterlijk.

• loes

luut, ik heb even een foto gemaakt van de 3 brillantaisia stekken. ik vindt zelf dat ze er heel gezond bijstaan en er ontstaat een goed wortelgestel in de potten. als het goed blijft gaan krijg je er eentje van mij - hoe, dat zien we nog wel. ik weet dat je er heel graag eentje zou willen. zelf vond ik hem in het echt een beetje tegenvallen (in za) maar mischien dat hij in ons klimaat en goede tuinaarde en af en toe een buitje, het beter doet.