Lente!

• Margriet

Hey allemaal!

Wennen aan een laptop, inloggen niet eenvoudig, winter met heel veel werkzaamheden, hulp aan lieve vriendin die kindje kreeg, bijwonen geboorte, vernoemd worden, it's all in 4 months time. :-) Een rollercoaster van gebeurtenissen.

Eindelijk weer even al mijn favo's hersteld die verloren waren gegaan, ben nog steeds bezig maar begonnen met prikbord. :-)

Kwekerij: Nou ja zeg! Weten jullie nog vorig jaar? Nu is het omgekeerd, alles loopt zo sterk uit, zelfs de eenjarigen, haha. Zijn gewoon doorgegaan.

Zaaien: veel, sommigen kiemen al. Hard aan het werk nu.

Met alle drukte die kwekerij, naamgenootje en gezin met zich meebrengt zal ik minder kunnen posten. Dat zal toch meer de snelle facebookjes worden, het is niet anders.

Loes: Je plantjes leven nog en zijn verpot.

Anneke: De Lavatera die geen Lavatera is heeft glansrijk de winter overleefd, is verpot en al zo'n 80 cm. Lekkere planten! Vorig jaar eindeloze bloei!

Bert: Lekker je boontjes :-) Woonde je maar dichterbij, dan kwam ik een maaltje halen, bonenkruid kweek ik dan zelf wel, hihi.

Bye allemaal, tot snel hopelijk, Margriet. (4 mei plantjesdag, georganiseerd met vriendin Gerda, bij haar in de tuin, zie website binnenkort)

• loes

ha margriet, leuk je weer te lezen. och, we hebben het in de wintermaanden allen druk met allerlei andere zaken. wat een genot dat we de energierekening weer wat hebben kunnen drukken en de natuur ons momenteel zo verwend. dat alles nog zo goed staat, betekend wel dat het zoeken wordt naar een plekje voor iets nieuws. zelfs de s.uliginosa is al flink uitgelopen. muurbloemen staan al te bloeien. ik heb deze week nog wat zaad van de ceratotheca triloba gezaaid (de zuidafrikaanse vingerhoedskruid). vorig jaar was ik heel enthousiast, maar toen bleken het achteraf de kattensnor te zijn. zal dit keer wat beter opletten waar ik wat in stop ! maar hoop hem toch eens aan de praat te krijgen. hoe gaat het met jouw “engelse” vingerhoedskruid ? anneke stuurde mij een foto van haar plant. ik gaf hem haar toen hij op sterven na, dood was en nu heeft hij al een bloemstengel ! die van mij heeft ook allemaal uitlopers. wij hebben hem nog wel in de pot, dus ik ben benieuwd hoe die zich in de tuin heeft gehouden

• Margriet

Hoi Loes,

het gaat wel aardig met de brit. :-) Hij leeft, was groen in de winter maar ik zie nog geen nieuwe groei. Afwachten dus maar!

Gister nog een stuk of 60 soorten gezaaid, vooral eenjarig. Van de lading 2 weken terug begint al heel veel op te komen. Heerlijk!

Ben weer buiten, dit was even koffiepauze. :-) Gr. Margriet.