Hallo ,allemaal.
hoe moet ik geraniums stekken? groet heideroos ze hebben de winter overleeft op een paar na
gebruik niet te houtige, maar ook niet van die lange sliertige stukken (veroorzaakt door weinig licht in de winterperiode).
dus een mooi stevig stekje met een stuk of vier blaadjes en nog een beginnend nieuw stel blad. plus dan nog een stukje waar al wat bladjes afgehaald zijn - en dus in de stekgrond gaat.
in een niet te groot potje met goede stekaarde. 1 x goed water geven en daarna niet uit laten drogen. zoals maria al schreef, pelargoniums hebben snel last van verrotting door te veel water.
als het goed gaat, zullen er snel nieuwe blaadjes bij komen en dan moet je het topje er uit knijpen. krijg je mooie volle planten. als je dat niet doet worden ze hoger en minder vertakt.
in het artikel hebben ze het over 10 dagen, maar dat lijkt mij wel erg kort. je ziet vanzelf of het stekje het naar zijn zin heeft of niet. en dan geduldig afwachten. gewoon op een licht en niet te heet plekje zetten.
zelf heb ik in november veel stekken genomen van al mijn bijzondere pelargoniums. milfield rose, appleblossom rosebud, denise en pink rosebud. staan er allemaal super mooi bij. de moederplanten stonden de hele winter buiten op een beschutte plaats en hebben het ook allen overleefd en sommigen bloeien nog steeds.
suc6
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?