het weer

• loes

de afgelopen jaren hebben we rond deze tijd, heel wat mopper-berichten gehad over het onaangename weer.

het mag nu toch wel gezegd worden dat het een genot is om naar de weersverwachtingen voor de komende tijd te kijken. de borders worden iedere dag groener en ik zie al dikke hommels en een enkele vlinder langskomen. je komt al vrolijk je bed uit X(

ik hoop dat jullie ook tijd hebben om in de tuin te zijn en in ieder geval een heel fijn weekend. vanaf zondag kunnen we nog langer genieten van de zon.

• Hinke

Zo is het maar net, het is echt genieten nu. Ben vandaag even in de caravan hier in de omgeving bloeit zoals gewoonlijk al weer veel meer dan in het noorden. Altijd leuk om dat verschil te zien.

Hinke ww

• martine

zit net even uit te rusten van onkruid wieden etc , heerlijk weer is het, een fijn weekend allemaal!

• loes

hi martine. gaat het al de goede kant op met je “nieuwe” tuin ? ik stel me zo voor dat er nog wel van alles opkomt wat er vroeger heeft gegroeid, of valt dat mee ?

het is nu even aanpoten om alles weer schoon en netjes te krijgen, maar dan kunnen we er hopelijk dit jaar heeeel lang van genieten.

• anneke Im

Ik geniet ( nood gedwongen van het buiten zitten in mijn tuintjej vind het geen straf maar ik wil het zo zelf graag doen keutelen in mijn tuintje

.Weer eens een valpartij in Haarlem gehad .

fijn weekend Anneke.

• loes

dat er verschillen zijn is wel duidelijk. in het noorden hebben jullie nog een dik pak sneeuw en wat ijs gehad, terwijl wij hier dik boven nul graden zaten. het was ook helemaal geen zgn kwakkelwinter, ander zou ik nog liever een strenge winter hebben.

kom je ook wel eens in de wintermaanden in de caravan of is dan alles afgesloten ?

• Hinke

Wij hebben hier (zuid-west Friesland) geen sneeuw gehad, nog wel één of twee keer vorst maar dat viel ook wel mee. ‘s Winters is het water afgesloten op het caravanpark maar daar hebben wij zelf ondertussen een grote watertank die aangesloten is op elektrische verwarming die aangaat als het gaat vriezen. Mijn man heeft er geloof ik iets van vier temperatuur meters op:-) Zelf overnacht ik er ’s winters eigenlijk nooit. Afgelopen winter één nacht maar dat was gewoon omdat dat handig was i.v.m. afspraken in de randstad en het kon omdat het zacht weer was. Mijn man overnacht er 's winters wel regelmatig maar ook niet als het vriest.

Hinke ww

• martine

Hoi Loes, ik heb gisteren de hele dag in voornl het nieuwe stuk gewerkt: onkruid, onkruid en onkruid….. maar ook jouw komkommerkruid dat twee prachtige nieuwe planten heeft afgeleverd, en wat heel grappig is : de cerinthe major is helemaal vergeten dat ie eenjarig is en is gezellig overgebleven en begint te bloeien. Nu even binnen snel door het huis rausen, wasje ophangen en weer naar buiten!

• martine

O wat naar voor je Anneke, hoop dat je snel weer wat kunt en niet teveel pijn hebt, sterkte!

• mike

Hoi Loes,

Dit weer is ongekend voor maart! Mij hoor je momenteel niet mopperen. Het schijnt het mooiste maartweer te zijn sinds het begin van de metingen. Dus boffen wij even!

En wat een verschil met vorig jaar en het jaar daarvoor, toen hier bij min 22 graden heel veel kapot was gevroren.

Nee, echt, - ik geniet hier enorm van, loop elke dag wel 3 keer een rondje, om alles te inspecteren op vorderingen. Rond de poel en de vijvers bloeien de gele dotters volop, de lenteklokjes, narcissen in allerlei soorten, de eerste tulpen (in maart!!), diverse prunussen, de meidoorns al helemaal groen en vol knoppen, de kweeperen, peren en pruimen al dik in knop, - de perzik bloeit al volop, dikke knoppen in de boompioen, en, en, en. Ongekend dit. Laten we er maar met volle teugen van genieten. Hanjo is de vorig jaar doorgeknipte hedera van het dak van de koolschuur aan het verwijderen. Een megaklus, - kubieke meters komen er van af.

Morgen ga ik verder met verspenen en oppotten. Elke dag is nu te kort…