Plantenverkoop

• karin70

Hallo, Ik ben karin (niet zo heel actief meer op dit forum) en houd op zaterdagmiddag 12 april een plantenverkoop aan huis van 14:00 tot 18:00 hr. Ik heb als hobby planten vermeerdre/zaaien/stekken en verkoop deze 1 x per jaar op de groei en bloei ruilbeurs voor kleine prijsjes, maar ik heb nu zoveel plantjs dat het teveel is om mee te nemen dus houd ik ook een verkoopmiddag aan huis. Ik woon in klundert dat is west brabant. mocht je interesse hebben laat dan even een bericht achter en dan geef ik de verdere details door.

• maria

Leuk idee, Karin. Hier in het Westerkwartier zet men iets dat men wil verkopen (kinderfietsen, eieren, groente of ook wel plantjes) in de voortuin met een bordje “Te koop Geld in bakje” Meestal gaat dat goed. Ik koop in de winter altijd eieren op deze manier en in augustus rode bessen.

Maar ik koop geen planten meer en Klundert zou me ook te ver zijn.

Succes met de verkoop!

• Anly

Hoi Karin,

Heb je veel verkocht?

Groetjes,

Anly

• loes

persoonlijk denk ik dat het dit keer een tuinjaar wordt met weinig nieuwgekochte planten. er is zo ontzettend veel de winter doorgekomen - ook eenjarigen als de borage, leeuwenbekjes en ander leuk spul. vaste en potplanten gaan rustig door met uitlopen en ook daar was weinig om op te ruimen. dan had ik nog wat zaaigoed zoals de muurbloem en francoa, die nu eindelijk ( zullen gaan) bloeien. dus ik heb gewoon geen plaats voor iets nieuws. ik merk hier bij mijn plantenwinkel die alles direct van de veiling haalt, dat de kwekers duidelijk al met heel veel bloeiende planten zitten die we anders pas in mei, juni zouden zien. dus voor ons en de kwekers weer een vreemd voorjaar. vorig jaar sloegen we de viooltjes en ander perkgoed over vanwege de kou en nu staan de zomerbloemen al bijna te bloeien !! alleen voor iets heel bijzonders zal ik een plekje maken. gaat het bij de anderen ook zo ?

• anneke Im

Loes je heb het zelf gezien wat er in het kasje stond en die gaan nu in de buiten potten waar de bollen in stonden, die doe ik in grote plastik potten om verder af te sterven ze zijn al gekopt er staan nu nog tulpen die al bijna uit gebloeid zijn en dan kop ik ook en gaan ze ook in een grote pot om af te sterven op een plaatsje onder de heg . en dan kan begin mei de zaailingen naar buiten in de volle grond. Kattensnor komen heel goed op ook de impomoea . De cosmea heb ik opnieuw gezaaid verder geen ruimte meer in de tuin.

oja een vraagje kan je de Gaura Lindheimer ook stekken ?Die is zo groot geworden en allemaal jongeblaadjes er aan is ook over gebleven .Heb dat vanmiddag toch maar gedaan .dtukje korter gemaakt tot de jonge zij takjes die uitkomen .1mei komt de lift..

fijn weekend Anneke

• loes

de gaura - ik heb de oude plant in pot, weggedaan en die in de tuin stond, loopt weer uit, maar ik had hem van 't winter met die stormen, flink teruggesnoeid dus is hij niet abnormaal groot. als je de ruimte hebt en hem flink door kan laten groeien is het echt een plaatje. echt van die wuivende aren met honderden vlindertjes. maar ja, jij en ik hebben die ruimte niet. ik heb nog nooit gestekt omdat ik ieder jaar gewoon een nieuwe plant koop, maar het blijkt prima te kunnen. nu met een nieuwe uitloper of iets later met een half verhard takje. dus gewoon proberen.

ook hier gaan de zaailingen goed. de hibiscus trionum en snoeppaprika'tjes zijn in aparte potjes gezet en de zaadjes van die spaanse tomaat (vorige week zaterdag in een potje gestrooid) zijn al een cm of 5 hoog. ik vond ook nog een zakje met zaad van de petunia cascade pink orchid mist. ook daar staan na een week kleine groene puntjes in het potje. ook nog wat lathyrus odoratus first flame komen nu boven. als zaaien zo goed lukt dan ben ik helemaal happy. alleen al om zo'n zaadje te zien ontkiemen is een genot.

fijn dat je binnenkort weer pijnloos naar boven kan. zo vaak als je maar wilt !!

• martine

Wat leuk allemaal: als ik wat meer tijd heb ga ik ook meer zaaien: nu komt het er niet zo van: heb alleen tomaten gezaaid en zaad van een plant die ik in Marokko had gezien en meegenomen: die doet overigens nog niet s bedenk ik me nu: de tomaten gaan wel als een speer. Verder heb ik nog tuinbonen gezaaid, of heet dat anders bij bonen: ze komen in ieder geval al wel mooi boven de grond.

• boerderij bert

Officieel leg je tuinbonen en plant je bv. sla. Maar ook als je anders noemt komen ze gewoon op.

• loes

martine, zaaien is een dankbaar werkje. je moet er wel wat tijd voor hebben. gisteren nog even de tomaten een eigen potje gegeven en dan kunnen ze weer vooruit.

wat heb jij voor moois in marokko gezien en zaad van gekocht ? als het niet lukt en je genoeg zaadjes hebt, wil ik het ook wel voor je proberen :)

grts

• martine

Dat zaad uit Marokko was van een plant langs de weg, zag er uit als een hele grote venkel, tot nu toe heb ik nog niets gezien, had ook maar een paar zaden, dus zou een gelukje zijn aks het lukt …. maar de tuinbonen die ik gelegd heb ( dank boerderij Bert) doen het prima!