de gaura - ik heb de oude plant in pot, weggedaan en die in de tuin stond, loopt weer uit, maar ik had hem van 't winter met die stormen, flink teruggesnoeid dus is hij niet abnormaal groot. als je de ruimte hebt en hem flink door kan laten groeien is het echt een plaatje. echt van die wuivende aren met honderden vlindertjes. maar ja, jij en ik hebben die ruimte niet. ik heb nog nooit gestekt omdat ik ieder jaar gewoon een nieuwe plant koop, maar het blijkt prima te kunnen. nu met een nieuwe uitloper of iets later met een half verhard takje. dus gewoon proberen.
ook hier gaan de zaailingen goed. de hibiscus trionum en snoeppaprika'tjes zijn in aparte potjes gezet en de zaadjes van die spaanse tomaat (vorige week zaterdag in een potje gestrooid) zijn al een cm of 5 hoog. ik vond ook nog een zakje met zaad van de petunia cascade pink orchid mist. ook daar staan na een week kleine groene puntjes in het potje. ook nog wat lathyrus odoratus first flame komen nu boven. als zaaien zo goed lukt dan ben ik helemaal happy. alleen al om zo'n zaadje te zien ontkiemen is een genot.
fijn dat je binnenkort weer pijnloos naar boven kan. zo vaak als je maar wilt !!