ik heb anderhalf jaar terug, muurbloemen gezaaid. met name de Aurora. vorig jaar goed gegroeid, maar geen bloemen. nu des te meer en ik vindt de kleuren prachtig. ieder bloemetje is net iets anders van kleur, maar overwegend het oudroze. de groei en bloeiwijze is ook iets anders dan bowles mauve - die we allemaal wel kennen en hier ook ongelooflijk mooi staat te bloeien. dat zijn al flinke struken geworden.
plantadvies
Zeker een mooie kleur loes.
martine
heel mooi deze Loes, de bowles mauve heb ik idd ook, is met deze warme winter bijna nonstop doorgegaan met bloeien en staat er nu ook prachtig bij!
loes
deze is echt heel bijzonder. plaatjes op een zaadzakje kan je niet helemaal vertrouwen, dus het was een verrassing. vlak voor de knopjes open gaan, denk je dat het iets roods of knalroze wordt, maar dan dit prachtige oud-roze. ik heb tijdens het opruimen in dec/jan al wat stukken weggehaald en stekjes in potjes gezet. daar zitten ook al bloemetjes in. je krijgt er zeker wat van, want het is zo een makkelijke stekplant, en mijn hele/kleine tuintje overwoekeren, hoeft ook weer niet. in juni als alles op zijn mooist is, hoop ik dat je een keer in oud-ijsselmonde op de koffie komt.
de tuin geniet nu even van een klein regenbuitje en dat was hard nodig
grts
martine
Gezellig Loes, doe ik graag! Jouw Rehmannia heeft de winter goed overleefd, ik heb hem gisteren nieuwe aarde gegeven. En voor nieuwe stekjes ben ik altijd in, het stuk achter kan nog wel wat plantjes gebruiken. Ik heb voor het eerst tuinbonen gezaaid, ben benieuwd: mijn man vindt ze zo lekker…..groetjes en nog een fijne zondag!
loes
ik heb een rehmannia in een flinke terracotta pot laten overwinteren in mijn beschutte hoekje en ik wordt beloond. eerste bloem is een feit en verder nog heeeel veel knoppen.
de plant in de tuin is ook nog in leven en maakt al wat nieuw blad, maar natuurlijk niet te vergelijken.
ik had wat hibiscus trionum planten (kale stengels) laten staan en merk zowaar dat hij weer begint uit te lopen. inmiddels heb ik al weer jonge plantjes dus die gaan ook gewoon de tuin in. maar ik laat een van de oudjes staan om te zien hoe hij het uiteindelijk doet in vergelijking met de nieuwe. ik denk dat dit zeker de makkeliijkste zaaier is die ik ken. ik heb deze plant al zeker 12 jaar en heb nog nooit een spontaan uitgezaaid plantje kunnen ontdekken. en je weet inmiddels hoe veel zaad 1 plant produceert.
momenteel een enorm kabaal als gevolg van een fikse hagelbui. hoop dat er niet te veel jonge groen kapot gaat.
Margriet
Jaaa, die is prachtig, ik had hem vorig jaar in de voortuin gezet, niks gedaan. Nu staat hij te pronken. Achter nog eentje in een pot, wat een leuke muurbloem is dat!
Bevestig spam
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Gerapporteerd als spam
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!