Gloriosa

• luut van wijk

Vanmiddag verscheen eindelijk-zie 3 maart-de eerst scheut van de Gloriosa Rothschildiana.Nu nog de andere 7! Luut

• anneke Im

bij mij twee scheuten .

20 maart in de aarde gezet in de vensterbank op het zuiden onder plastik.

gisteren de stokjes er bij gezet.Luut

• loes

afgelopen woensdagmorgen nog 5 rhizomen in potjes gezet en vanmorgen waren de eerste 2 groene puntjes boven de grond.

fijn luut, dat er een teken van leven is in jouw potten. nu voorzichtig zijn, want ze blijven kwetsbaar. een beschadiging en je hebt dit jaar geen bloemen.

nu moet het wel een beetje lekker weer blijven anders moet de verwarming weer aan om ons troetelkinderen te behagen :)

• anneke Im

loes ik heb er nu drie bamboe stokjes erbij staan.

Denk wel dat ze te klein zullen zijn maar in de vensterbank al grotere te zetten.?

je ziet het morgen wel .Het is gewoon lekker in de tuin nu .

• mike

Hier de rhizomen over vier grote potten verdeeld. Bij 3 zijn er inmiddels scheuten van verschenen die nu ca. 30 cm hoog zijn. Had ze eerst in de huiskamer, met plastic afgedekt, net als Anneke deed, - en inmiddels staan ze in de kas en groeien als een speer. De vierde pot zal wel niks worden, maar dat waren ook allemaal misbaksels zonder duidelijke groeipunten. Verheug me nu al op de prachtige bloemen van de drie geslaagde potten!

• Carin64

Ik heb van mijn twee rhizomen, die ik vorig jaar gekocht heb, nu 7 stuks kunnen maken ( goede tip van dat splitsen). Ik heb ze anderhalve week geleden pas opgepot en in de kas gezet met een cloche er bovenop. Ik zag vandaag dat de scheuten boven de grond komen. Ik ga er dit jaar geen stokken bijzetten, omdat ze vorig jaar wel drie meter werden. Ik ga nu draden in de nok van de kas knopen en ze daar tegenop laten klimmen.