Dag!
Ik heb al vele kuipplanten buiten staan en in de volle grond oa de Geranium Madeirense,Voor vannacht en zonodig morgennacht heb ik al een aantal vierkante meters vliesdoek klaar gelegd;ik woon in Culemborg.Wat gaan jullie doen? Luut
Ik zag dat de fruittelers vanmiddag al de sproeiinstallaties aan het testen waren, dus dan weet je dat het menens is. Ik heb hier de agapanthussen in de vollegrond afgedekt met een grote bloempot, de kiwibes ingepakt met vliesdoek, want die heeft al eens schade opgelopen door nachtvorst en een hortensia die al helemaal vol knoppen zit een doekje omgeknoopt. De rest moet zich maar redden.
Carin.
Mijn Agapanthussen zijn de winter heel goed doorgekomen. Eentje zelfs al voor de tweede keer en de vorige winter was niet mis!! Ik haal ze niet meer naar binnen want die ene die ik vorige winter wel naar binnen had gehaald is het vorig jaar maar met moeite doorgekomen. Heeft geen enkele bloem gehad. Ze ziet er nu uitstekend uit. Zelfs na de afgelopen koude nacht.
Paula
We hebben de ijsheiligen nog niet gehad, dus kalm aan met het buiten zetten. Hier heeft het overigens niet gevroren, de minimumtemperatuur aan het huis was plus 5 graden. Wel een ietsiepietsie wit weiland. Ik heb niets afgedekt, maar heb ook eigenlijk geen kwetsbare planten meer buiten staan.Vroeger liep ik bij zulke voorspellingen 's avonds met een stapel jute zakken rond.
Volgens mij heeft het hier ook niet of nauwelijks gevroren. De fruitbomen werden wel beregend, maar ik zag eigenlijk geen ijs. Paula, hier zijn ook alle agapanthussen prima de winter doorgekomen en ze staan al zeker 10cm boven de grond. Ik heb zeker al 10 jaar agapanthussen in de vollegrond, maar ik ben er twee winters geleden wel een aantal kwijtgeraakt, ondanks het winterdek.Omdat ze het nu aanvankelijk hadden over forse vorst aan de grond heb ik ze vannacht even afgedekt om bruine bladpunten te voorkomen. Mijn tuin is namelijk allesbehalve beschut.
Hier viel het gelukkig mee. Had wel het kacheltje in de kas aangezet, omdat daar erg veel kwetsbare zaailingen staan. Maar buiten de kas staan tig en tig meer kwetsbare planten en het is geen doen meer om die allemaal af te dekken. I crossed my fingers en het ging gelukkig goed. Het gras was wit vanochtend, maar het was hooguit min 1 of min 2 en nergens noemenswaardige schade ontdekt. Hehe.
gelukkig maakt het zonnetje overdag alles weer heerlijk warm en kan het allemaal wel tegen een beetje kou. jammer dat nu de wind weer zo ijzig is.
ik gaf de zinken emmer met peterselieplant, water en zag dat de rucola van vorig jaar ook gewoon weer is gaan groeien. en het smaak weer heerlijk naar noten. wat is dat toch een lekker blaadje voor een bordje salade
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?