foto, van detuin

• anneke Im

21 jaar oude rhododendron op bevrijdingsdag 5 Mei van onze zoon gekregen toen hij op zich zelf ging wonen met een rood /gele brem die staat er op zij er achter .

van onze laatse kind die het huis verliet .Hij was toen 25 jaar oud

digitalis met gele knoppen maar bloeien wit alsze open zijn Quin white zeg ik dat goed Loes ??

Japanse esdoorn

border in de voortuin

De azalea is de blikvanger op dit moment zo fel rose

Voor de Haan voor aan staat de sering hortensia

Hier een paar foto,s ook van de voortuin

Zo het weekend is weer voorbij en genoten van de tuin.lekker in zitten en een beetje rommelen op zijn tijd

• Carin64

Bijzonder, die digitalis. Mooi ook die Heuchera Caramel (of is het een andere gele heuchera?)

• loes

mooi anneke. heerlijk al die kleuren.

de digitalis is de ice queen. mooi die witte bloemen met dat grijze fluweelachtige blad

gisteren kwam ik jonge plantjes van de campanula americana tegen. aangezien er nog geen bloemen aan zitten heb ik eerst maar thuis opgezocht of het anders is dan al de andere klokjesbloemen. ik denk van wel dus heb hem maar gekocht. ik heb vandaag alle tulpenbollen en nog wat van de boshyacinten weggehaald dus er is wel weer wat ruimte. is een hoge plant dus achter in de border . vandaag in mijn “hoekje” een klimplaats gemaakt voor 2 gloriosa planten. ze worden zo hoog dat ze nodig op hun vaste plek moeten. nu maar hopen dat het niet te koud wordt want ze komen uit de warme woonkamer. er staan nog een stuk of 7 planten maar die kunnen nog even binnen blijven.

eigenlijk heb ik nog wat kluswerk in huis, maar het is zo heerlijk om met potten en aarde te rommelen !! mischien morgen

• de Haan

De sering hortensia heeft bij mij de afgelopen jaren niet gebloeid, een paar keer is hij flink afgevroren en hij is verplaatst.

Ik verwacht dat hij dit jaar weer bloeit.

• luut van wijk

Zelf zou ik mijn Gloriosa's ook graag buiten zetten;er wordt echter kouder weer voorspeld,vooral in de nacht;ik wacht er nog even mee! Luut

• loes

ik begrijp je twijfel, luut, maar deze 2 gingen zo hard dat ik ze geen steun meer kon geven. ze klampten zich vast aan alles wat er maar in de buurt kwam. klinkt dramatisch he ? :) ze staan nu heel beschut en hebben in ieder geval vandaag al kunnen acclimatiseren. in geval van nood kan ik er nog een stuk noppenfolie omheen doen. jammer he dat de temp nu omlaag ipv omhoog gaat. probeer jij het dan nog maar een weekje uit te stellen. ik heb nog genoeg anderen die het over kunnen nemen in geval van nood.

hoe gaat het met jouw fremontodendron ? hier staat hij inmiddels volop te bloeien. ik heb hem nog steeds in de pot waarin ik hem vorig jaar kocht. denk dat ik na de bloei maar een grotere pot geef. hij heeft de hele winter gewoon buiten gestaan en hij krijgt van mij volop water. in het verleden heb ik me aan het advies gehouden om zo weinig mogelijk water te geven en toen overleefde de plant niet en nu ben ik heel blij met de bloemenweelde in het tweede jaar. op een engels prikbord lees ik overigens dat veel tuinliefhebbers hem gewoon in de volle grond hebben staan en best een stootje vorst kan overleven.

• anneke Im

Hij bloeide bij mij vanaf het tweede jaar nu staat hij ook al met knoppen.

Vandaag gingen vele clematis knoppen open normaal eind Mei .Het was weer zalig weer .heel de dag buiten geweest .in de tuin Mijn jongste zus en zwager kwamen onverwacht op bezoek gezellig!

Anneke

• Hinke

Anneke wat ziet dat er allemaal prachtig uit, mooie kleuren ook!! Ik dacht dat ik gister al een berichtje had geplaatst, wel getypt maar blijkbaar iets mis gegaan:S

Hinke ww

• kuuk

Oh oh oh wat mooi. Vooral de rhododendron. Leuk met zo'n verhaal erbij.

Ik heb een boerenpruim staan, ooit een (opslag:()stek (gevolgen kende ik toen nog niet) van een vriendin gehad. Vriendin is er al lang niet meer maar de boom staat nog steeds te pronken en brengt massa's nakomelingetjes voort. Toch kan ik het niet over m'n hart verkrijgen om 'm weg te halen.

Dwaal een beetje af :D. De foto's zijn prachtig.

• loes

ik denk dat echte plantenliefhebbers, bij veel van hun lievelingen een verhaal hebben. of van wie ze ooit een stekje kregen of hoe zielig het er bij stond en tot een prachtexemplaar gegroeid is. of waar het zaad “geoogst”is. ja, is genieten van al dat nieuwe groen. alleen zouden we hier rond rotterdam wel eens een flink buitje kunnen gebruiken want er gaat niets boven regen om de planten nog mooier te maken. het is steeds dreigend, maar meer dan een beetje motregen wordt het nooit.