litchi tomaat

• loes

ik heb me laten verleiden door deze plant, de solanum sisymbriifolium. heeft gemene stekels en iemand schreef dat ze hem meer mooi dan lekker vindt. hier op het prikbord iemand die hem ooit in de tuin/kas had ?

de rechtse plant is de boom chili. meerjarig mits vorstvrije overwintering. eigenlijk ben ik niet zo'n chili liefhebber maar vond het een leuk idee om te proberen.

• Mike

Hoi Loes. Ik zaai deze al jaren. Idd een mooie plant met grote gele stekels, zelfs onder en op het blad. De bloei is mooi, vrij grote witte bloemen die naar heel zachtblauw verkleuren. Kan ivanaf nu gewoon naar buiten, volle zon en niet te veel water. Toevallig heb ik er eergister 30 van verspeend!

• loes

ja, ik had het kunnen weten :)

heb je hem ook in de volle grond en voor eigen gebruik van het fruit, mike of alleen voor de verkoop ?

die stekels zie ik al duidelijk en ook het eerste bloemetje is in de maak. ben dus zeer benieuwd naar wat er tevoorschijn komt. die stekels hebben een doel en ik zou wel willen weten wat de plant uit de buurt wil houden.