Minitree zuilappel

• cdjpronk

Ik heb een vraag over bestuiving van de minitree zuilappel Red Lane.

Heb er èèn gekocht bij een kweker in Boskoop. Nu wil ik graag weten welke minitree zuilappel de Red Lane bestuift.

Hij heeft n.l. prachtig gebloeid met roze bloemen maar er hangen maar 3 beginnende appels aan.

Beetje weinig vind ik, Nu is hij nog wel klein, dus geeft hij volgend jaar misschien wel meer vrucht.

Groet, Kees.8-)

• maria

Alsb je met google zoekt vind je dat malus red lane zelfbestuivend of bijna zelfbestuivend is .Maar dan moeten er wel beestjes zijn die zorgen voor de bestuiving. en de weersomstandigheden bij bloei moeten gunstig zijn. En een zelfbestuiver zet vaak beter vrucht wanneer er tijdens de bloei andere bloeiende soortgenoten in de buurt staan.

• cdjpronk

Ja dat hij zelfbestuivend is heb ik gelezen op Google, maar ik vind dat het niet echt zo is.

Veel bijen zijn er niet bij ons op het balkon, dus moet ik het zelf doen d.m.v. een kwastje.

Maar met ene boom werkt dat toch niet goed, tenminste dat is mijn ervaring.

Dus zou ik willen weten welke zuilappel de Red Lane bestuift desnoods met een kwastje.

En dan van de ène boom naar de andere.

Groet

Kees.(:P)

• Corine Fleuren

Beste Kees,

De Redlane wordt heel makkelijk bestoven door allerlei andere appelbomen. Het is voor de Redlane niet zo dat er maar 1 bepaald ras is die voor de bestuiving van deze appelboom kan zorgen.

Bij ons op de website vindt je naast de Redlane ook nog andere minitrees. www.minitree.nl

Als je nog vragen hebt, horen we dat graag. Op de site vindt je ook direct veel andere tips en informatie over de minitrees.

• cdjpronk

Bedankt voor de tips.(:D

Groet,

Kees.