ik heb mieren in de aardbeien potten, de tomaten emmers, en als straks de peren eraan zitten dan vreten ze de peren ook op ,wat moet ik doen die hebben al zoveel planten kapot gemaakt,help mij a u b .groeten DINIE
Er zijn mierenlokdozen die een middel bevatten (imidacloprid) dat erg giftig is voor bijen Ecostyle raadt aan de doos loxiran alleen binnenshuis te gebruiken, dus ook die doos bevat waarschijnlijk iets waar ook andere insecten van doodgaan.
En er zijn vele bestrijdings- en verjagingsmiddelen die al in gebruik waren voordat de “gewasbeschermingsmiddelenindustrie” bestond. Bij het gebruiken van de ouderwetse methodes zul je wat meer geduld moeten hebben en de behandeling moeten herhalen.Zie bijvoorbeeld:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=tuin&label=Mieren
ik wist niet dat mieren zo'n “ravage” aan kunnen richten. ik zie ze wel lopen maar in de planten alleen op de hoge klokjesbloemenstengel zodra er uitgebloeide bloemetjes zijn. denk dat daar een lekker plaksapje vanaf komt.
wees toch maar voorzichtig met allerlei gif - het komt uiteindelijk toch weer in het milieu terecht.
Nou, of afrikaantjes werken, betwijfel ik toch. Vroeger hadden we altijd afrikaantjes in de tuin en de grootste hoeveelheden mieren zaten juist daartussen. Hier zitten behoorlijk veel mieren in de grond en als je die verstoort door te graven, dan bijten ze, terwijl ik toch echt geen afrikaantjes plant. Ik heb de oplossing ook niet echt. Buiten bestrijd ik ze niet, maar binnen wil ik ze echt niet hebben. De stuivers en afwasmiddel en poeders werken hier in ieder geval niet afdoende.
ik lees nu pas het berichtje over mieren. Nou ik heb ze ook in de tuin,en bij mij hebben ze het vooral voorzien op de viooltjes. Pas gekocht,prachtig kleurrijk in een pot,of in de volle grond,maar opeens heb je wat groene steeltjes en halve bladeren.Dat gaat waarschijnlijk heel snel. Bij mij ook,ik gooi ze meteen weg.
groetjes, cowi
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?