mieren maken alles kapot

• Macha

Koper in de potten doen. Bv muntjes of koperdraad. Daar houden mieren helemaal niet van. Ik pas dit al jaren toe met succes, ook in huis op plekken waar ze binnenkomen bv ontluchtingskieren. Milieuvriendelijk en je kunt het jaren laten zitten. Succes!

• loes

ik zie nu ook wat mieren in de tuin. op de borage, campanula en clerodendron bladstengels zit zwarte luis en daar komen de mieren op af. ik heb dit jaar wel een ontstellend aantal oorwormen rondlopen. alles wat ik verplaats geeft een nieuwe familie te zien. even wat gezocht en lees dat die juist weer bladluizen en de eitjes van wat ander ongedierte opvreten. mooi rondje recycling in de natuur. ook lieveheersbeestjes in de vreemdste kleuren combinaties, zie ik rondkruipen. beetje dooreten jongens !

• kuuk

Wel een hele late reactie maar we zijn een poosje naar de zon geweest.

In huis strooi ik altijd wat koffieprut waar mieren lopen. Denk dat het in de tuin ook werkt. Is ook nog eens bijzonder goede meststof want heb eens een halfjaar de koffieprut bij de witte kerstroos gedaan en hij bloeide zo ontzettend mooi helder wit dat ik dat nog nooit gezien had.

Maarruh…. gewoon koffieprut dus…

Succes

• loes

dan moet je wel heel veel koffie drinken :)