droogte

• cowi

De tuin bij mij is kurkdroog. Sommige planten lijken het wel niet zo goed te doen. Het is net of ze alles al gegeven hebben in groei. Gele bladeren,bloemen die niet helemaal uitkomen.Het is het nou net niet. Toch loop ik regelmatig met de tuinslang rond om ze water te geven. Ook het eenjarige spul laten het afweten. Uitbundige bloei blijft uit.

Moet ik misschien met mestkorrels in de weer? Als ik een schep aarde neem dan lijkt het wel of de grond helemaal dood is,valt zo uit elkaar. Hebben jullie dit nou ook?

groetjes, cowi

• loes

ik vindt ook dat het erg droog is en sommige planten ook niet doen wat ik van ze verwacht. eenjarigen heb ik niet echt maar de vaste planten hebben schijnbaar toch een koudeperiode nodig en niet zo'n;vroeg voorjaar. gisterenmorgen 3x een flinke bui gehad maar aan de grond was het niet te zien. jammer, ik had me zo verheugd op een heerlijk lange tuinzomer. het blijft gewoon te fris.

• maria

Ik vind het tot nu toe nogal meevallen, ik heb de grondwaterpomp nog niet hoeven laten werken. En alles ziet er nog fris uit.En dat ondanks het feit dat de boeren afgelopen winter nog meer sloten hebben gegraven om hun aardappels en mais zo droog mogelijk te laten staan. En wat de temperatuur betreft, morgen komt er weer warmte en prijs ik me gelukkig dat ik in huis airconditioning heb!!

• Paula

Hier heeft het vrijdag heel hard geregend. De grond is lekker vochtig. Alles groeit als een speer. Oh ja, hier is zuid Limburg. Hihi

Paula

• margreet

Hier gaan alle regenbuien langs heen…. ik geef wel steeds de nieuwe planten water….. en dan die slakken…. al mn zaaigoed is zo'n beetje opgevreten en zelfs van een nieuwe courgetteplant is bijna niets meer over: ondanks bakjes bier/eierschalen/koffiedik!!!

• Hinke

Hier (zuid-Friesland) is mijn tuin erg droog, het gras langs de tegels wordt al helemaal geel en dat doet het alleen maar met erge droogte. De tuin ziet er nog prachtig uit. Vorige jaar heb ik veel planten weggehaald en een middenpad van gras gemaakt. Ik ben er nog steeds heel erg blij mee, bevalt goed. Momenteel ben ik bezig langs de garage de planten weg te halen en een stuk waar nu schelpen liggen ga ik omspitten en ook gras zaaien. Dat stuk tuin zie ik vanuit huis amper, doe er niets mee maar staat wel altijd vol onkruid en dan is gras gemakkelijker. Duurt nog wel even voor dat klaar is maar af en toe een stukje dan komt het wel. Foto's zijn van een maand geleden, de één met de rug naar het huis en de ander dus van de andere kant:-)

Hinke ww

• anneke Im

Hinke je tuin staat er mooi bij hoor .Ben je nog steeds in het groene hart ook nog ?

nog twee weken en dan vakantie of zijn ze al begonnen ?groetjes

• Hinke

Dit stuk tuin doet het inderdaad nog goed. En het heeft hier vanavond behoorlijk geregend, heerlijk!! En ja hoor, ik ben nog regelmatig in ‘het groene hart’. Mijn man heeft over twee weken vakantie maar dan zijn we juist ook wel veel thuis.

groetjes, Hinke.

• loes

hier in rotterdam zuid is inmiddels de droogte wel opgeheven. het regent al zo'n 24 uur ! de hogere temperaturen die voorspeld worden, zullen dan zeer goed van pas komen en ik hoor de planten al groeien :)

• margreet

Hier ook nu veel regen de laatste 2 dagen, maar de grond is nog niet eens echt goed nat. Het bovenste laagje van ongeveer 5 cm is nat, de rest nog niet. Laat het vannacht nog maar even lekker regenen!