boomlelie

• loes

ieder voorjaar wordt er bij al.i bollen van de zgn boomlelie verkocht. ik heb er diverse staan, maar de leliehaantjes zijn mij steeds weer vóór en komt er niet veel van terecht. gelukkig heb ik een heel mooi exemplaar kunnen redden. een echte boom of liever klimplant is het nog niet, maar een stevige lelie zeker. de bloemen zijn ook enorm.

• margreet

Die zijn mooi! Gelukkig dat je hem hebt kunnen redden!

• kuuk

Prachtig zeg! Kun je zo wel zien dat de bloemen super zijn.

• de Haan

Hij staat bij mij ook bijna 2 meter hoog te bloeien.

Komt ook bij de Aldi vandaan.

• de Haan

• anneke Im

zo die lelies zijn alle twee hoog ! De gele is lekker fel van kleur Loes en de Haan met een rode die is nog wat hoger denk ik .

en dat bij de Aldi vandaan .

mooi geen miskoop dus goed resultaat

gr Anneke

• loes

die kleur heb ik ook, maar de gele is hier het meest spectaculair. moet echt volgend jaar proberen om ze te beschermen tegen de vraat van die leliehaantjes. complete kop van de jonge plant wordt weggevreten. nooit gezien totdat ik met deze lelies begon.

• anja

Mooi loes.

• Hinke

Echt schitterend zijn ze, ergens staat hier nog één lelie, dat zal ook wel het laatste jaar zijn denk ik, het leliehaantje vindt ze lekker blijkbaar. Jammer ze zijn zo mooi!!

Hinke ww

• loes

ja hinke, ze vreten, net als de plant mooi fris uit de grond schiet, zo de hele kop eraf. echt balen, want dat is het einde - tot volgend jaar dan. jammer. staan er een paar op een beetje ongelukkige plaats, dus ga maar eens proberen of ik ze nog kan verplaatsen. geen idee hoe die bollen zich na een paar jaar ontwikkeld hebben.

dit jaar waren ze net op z'n mooist toen het vorige week zo erg heet was, dus van de schoonheid kon ik niet zo erg lang genieten. 't is ook altijd wat. te nat, te droog, ongedierte ….. ga zo maar door.