onkruid!!! Wat is de naam????

• cowi

het is vreselijk spul als dit in je tuin hebt. Het duikt overal op.Haal het ook meteen weg. Het zijn trouwens net hele kleine kerstboompjes. Weten jullie de naam hiervan? b.v.d.\\

h.g. cowi

• maria

Heermoes?

• loes

oh, is dat wat het is, maria. ik heb dit tussen de trottoirsteentjes aan de sraatkant. blijft iets compacter, maar het krijgt daar ook niet de ruimte zoals in de tuinaarde bij cowi. ik lees dat het geneeskrachtig is en dat je er thee van kunt trekken.

• kuuk

Ja denk ook Heermoes. Een venijnig onkruid wat gelijk aangepakt moet worden (ondanks dat ie eigenlijk heel mooi is).

• cowi

bedankt voor het meedenken hoor. Ik heb gegoogeld en inderdaad dit is het plantje wat in de omgeving van mijn tuin woekert. Verleden week heb ik een hele strook van wel 10 meter lang weggehaald achter mijn tuinschutting (brandgang),maar ik lees net dat hoe meer je weghaalt des te vlugger komen ze weer terug. Nou ja nu is het alleen een kwestie van bijhouden, vooral in de tuin.

trouwens nog wat anders. Zoveel regen als er de laatste tijd valt,dan denk je toch dat de grond verzadigd is van water. Bij mij niet.Ik was aan het spitten in de tuin,en als je dan plm.10cm, diep spit dan is de grond daar kurkdroog. Hoe kan dat.

bedankt allemaal gr. cowi

• Goof

Het is zeven keer erger dan zevenblad,er is een bestrijdingsmiddel, maar niet te koop voor paticulieren.

Goof

• boerderij bert

Even bij Welkoop smoezen dan krijg je het wel.

• Hinke

Heermoes!! Ik heb het ook, wortelt heel diep en heeft zwarte wortels die je dus in de aarde nauwelijks ziet. En ook met gif (vroeger eens geprobeerd) kom je er niet blijvend vanaf was mijn ervaring.

Hinke ww

• maria

Het werken met gif op zo diep wortelend (twee á drie meter!!!) onkruid is voor de gewone tuinier onmogelijk en bovendien asociaal!! Het gif komt in de bodem en valt dan niet meer te verwijderen, komt in het bodemwater enz.enz. Dus maar niet smoezen met Welkoop, die dan bovendien strafbaar is. Mee leren leven dus!!

• loes

welkoop kwam ook al slecht uit het onderzoek van de planten die met “gif” behandeld zijn. dit ivm de bijensterfte. de naam boerenbond/welkoop doet denken dat ze het beste voor hebben met groei en bloei, maar in de praktijk leveren al die middeltjes om de boel te verdelgen, zeker meer geld op. jammer.