onkruid!!! Wat is de naam????

• maria

De fouragehandel hier ter plaatse verkoopt ook gif in grote hoeveelheden. Om roundup te krijgen in 5 of 10 liters containers hoef je alleen maar een papiertje te tekenen dat het voor landbouw-gebruik is .En mijn boeren-buren spuiten vrolijk alles dood in de sloten. Desgevraagd zei de controleur van het waterschap, dat dit verboden is, maar dat er niet tegen opgetreden wordt. En dan maar vragen, waarom de waterschapslasten steeds hoger worden!!

• Goof

Lieve dames als het zo moet denk ik dat ik mijn laatste anwoord heb gegeven.

• Goof

Lieve dames als het zo moet denk ik dat ik mijn laatste anwoord heb gegeven.

• loes

voel jij je dan aangesproken ? iedereen mag hier zijn mening geven en ik heb niet het gevoel dat ik iemand persoonlijk aangevallen heb. jammer dat welkoop er deze praktijken op na houdt. even smoezelen en je krijgt verboden middelen aangereikt. ik vindt dit een kwalijke zaak.

• maria

Ik begrijp je niet, verklaar je nader, Goof!

• martine

Ik heb heel veel last van heermoes in een nieuw stuk tuin: ik pluk het steeds maar af in de hoop dat het ooit minder wordt. Heb ook gelezen dat het niet houdt van goed doorlaatbare en bemeste grond. Bestrijdingsmiddelen werken er vlg mij niet op en bovendien houd ik er niet van.

• plantadvies

Bestrijdingsmiddelen helpen niet, wat al eerder is aangegeven. Plukken, plukken en plukken…..uitputten dus, is de enige oplossing.

Plantadvies

• loes

(tu). ook planten die ik ooit met veel enthousiasme in “huis” haalde kunnen tot ergernis leiden. heb jaren terug de campsis uit de voortuin verwijderd omdat hij 3x pj tussen de dakpannen weggehaald moest worden en nog steeds komen er uitlopers boven. een eeuwige strijd met de Japanse anemoon en schijnpapaver. maar ik blijf weghalen, afsteken en volhouden dat ik ooit win !!

• plantadvies

Top loes :D

• martine

ja, die Japanse anemoon is ook een woesteling, maar wel erg mooi en redelijk makkelijk te verwijderen. Overigens kan rudbeckia er ook wat van!