nieuw forum per 1 september?

• Hinke

Op een ander prikbord (breien) werd een poos geleden al gemeld dat de prikborden per 1 september komen te vervallen en vervangen worden door nieuwe fora. Ondertussen werkt het nieuwe breiforum redelijk al heeft het nog steeds niet de zelfde mogelijkheden als het prikbord. Bovendien zijn er voor een aantal mensen grote inlogproblemen. Ik snap dan ook nog steeds niet waarom het dan anders moet als het niet beter wordt. Nu vraag ik me af hoe gaat dat met het tuinprikbord, is daar al een nieuw forum voor? Of houdt dit gewoon op te bestaan? Weet iemand hier iets meer van, tot nu toe komt er geen of weinig informatie naar buiten over een eventuele verandering of opheffing van de prikborden. Ik ben benieuwd hoe de stand hier is.

Hinke ww

• loes

hinke ik weet er niets van maar heb nav iemand die onlangs hier op het prikbord iets schreef, destijds wat gezocht en merkte toen dat als je googled met tuin.startpagina (zonder de nl) je op een geheel nieuwe startpagina terecht komt waarin je naar een forum gaat. de beheerder is marcel, zoals hier. op dat forum gebeurd niets, maar ik heb zojuist weer eens gekeken en zie dat maria er wat geschreven heeft. ga er vanuit dat het onze maria is. google je met tuin.startpagina.nl dan kun je wel gewoon hier terecht komen. rare bedoening allemaal. werd er op jouw brei prikbord wel melding van gemaakt dat het ging veranderen ? en is dat oude nu helemaal verdwenen. overigens is de zoekfunctie ook weer foetsie. jammer allemaal. grote reclame-campagne en dan dit.

• Hinke

Op het brei-prikbord werd er in april melding van gemaakt en ook een link naar het nieuwe forum geplaatst. De beheerder heeft na veel kritiek echter daarna niets meer van zich laten horen. Of het door de kritiek kwam of het een anderen reden heeft, geen idee. En ook ik vind het vreemd allemaal. Laats werd er nog weer onderhoud gepleegd aan de prikborden, waarom als ze toch de zaak opdoeken? En ik denk dat we niet anders kunnen dan afwachten of Marcel een mailtje sturen, misschien weet hij meer?

Heb het gevonden Loes, voor de andere lezers, dit is de link:https://tuin.startpagina.nl/forum/75/

Hinke ww

• maria

Ja, dat was ik inderdaad. Ik heb maanden nodig gehad om te kunnen inloggen op die nieuwe prikborden, vele malen om hulp gevraagd en niet gekregen.Gewoon als Maria kon ik niet terecht op die nieuwe prikborden dus heb ik mijn geboortejaar er maar aangeplakt .En een nieuw emailadres aangemaakt. Nooit enige reactie gehad van een beheerder .Overigens weet ik nog niet of ik aan dat nieuwe prikbord wel zal meedoen. Het verwijst naar google en google slaat van alles op of geeft het door, mij niet gezien!

• loes

maria, zoals dat “prikbord'” er nu uitziet, geloof ik niet dat het iets wordt. we wachten maar af.

hoe kwam je daar trouwens terecht. er was hier iemand anders (die een tijd niet actief was en dit prikbord niet onder favorieten had) die kwam op dat forum terecht. zij vroeg zich hier af hoe het nu allemaal zit en daarom ben ik maar eens gaan kijken. anders had ik het nooit ontdekt.

• Hinke

Maria, ik weet niet precies hoe het zit maar google slaat zo' n beetje alles op denk ik. Ook van dit prikbord. Maar ook andere zoekmachines slaan alles op, dus niet alleen google. Onderaan dit berichtenveld kun je veel lezen over privacy en cookie beleid van Sanoma (eigenaar van dit prikbord). Maar ook onze regering (belastingdienst bijv.) weet al alles van ons.:)

Loes op het breiprikbord werd hier in april al over gesproken. En als je naar de tuin startpagina gaat, staat er alleen maar een link naar het nieuwe forum en niet meer naar dit prikbord. Dus mensen die iets zoeken over tuin komen dan al snel op het nieuwe forum terecht.

Hinke ww

• maria

Door het grijs op wit systeem is dat nieuwe prikbord sowieso niet erg goed leesbaar voor mijn ogen door gebrek aan contrast.

En je hebt gelijk, Hinke, er wordt door allerlei instanties overal van alles over mijn priveleven opgeslagen.Toch probeer ik dat zo veel mogelijk te mijden. Nu is het misschien nog onschuldig, maar ik ben opgegroeid in de oorlog. We hadden naast de voordeur een schakelaartje .Degene die de deur opende als er gebeld werd ( en dat was ik dus als jongere en meisje) moest op dat knopje drukken als ze het niet vertrouwde.Er ging dan een lampje aan in de woonkamer, zodat de jongens snel weg konden rennen via de achterdeur om niet opgepakt te worden. Nu moet je lachen om zo'n primitief systeem, maar dat wantrouwen heb ik nog altijd. Ik weet niet welke gegevens over mij verzameld worden om later eventueel in mijn nadeel gebruikt te worden. Zo betaal ik nog altijd zoveel mogelijk contant ondanks alle gezeur over de wenselijkheid van pinnen. Misschien wordt dat wantrouwen wel groter als je ouder wordt omdat je zo vaak hoort en leest over de kwetsbaarheid van ouderen.En ik snap die ouderen die hun portemonnaie boven in de winkelkar neerleggen dan ook niet

• loes

ik ben op 2 andere prikborden actief en ook daar is geen enkele melding van veranderingen. op het borduur prikbord wel. we wachten maar af.

maria, je hebt gelijk - je kunt niet voorzichtig genoeg wezen. zelf probeer ik ook voorzichtig te zijn met waar ik me aanmeld en inschrijf, las onlangs weer dat al onze zoek activiteiten op internet, per minuut verhandeld worden en soms heb ik dan al heel snel weer reclame van soortgelijke aanbieders. ik heb mijn pc redelijk “hoog” ingesteld qua beveiliging, maar dan heb ik soms weer problemen met dingen die ik wel wil of moet doen.

• Hinke

Maria, ik begrijp het hoor, het is ook lastig al die nieuwe dingen. Het is omdat mijn man en zoon ict-er zijn anders zou ik waarschijnlijk ook minder gebruik van dingen maken. Maar ik vertrouw er maar op dat zij weten wat ze doen:) en mijn systeem voor zover mogelijk goed beschermd hebben. En natuurlijk heb ik het gemakkelijk, als ik iets niet vertrouw dan vraag ik even. Soms controleert mijn man dan iets en gaat het de prullenbak in, een andere keer is het, kun je gerust openen, zij hebben van die trucjes waar ik geen weet van heb!!

En dat grijs op wit is inderdaad vervelend maar ik dacht dat dat op het nieuwe breiforum al zwart op wit is gemaakt, straks eens even kijken.

Loes, het is natuurlijk wel zo dat door al die reclame wij gratis gebruik kunnen maken van dit soort prikborden en fora en ach ik beschouw het dan maar net als de reclame op tv:)

Hinke ww

• kuuk

Ja er is inderdaad geen link meer vanuit tuin startpagina naar dit prikbord. Volgens mij moet je van dit prikbord weten en via de zoekmachine hier komen of opgeslagen hebben bij favorieten. Vindt het heel omslachtig om hier te komen en dacht eigenlijk dat het daarom wat stiller was op ‘t prikbord maar dat is maar een idee van mij, weet niet of dat zo is. Telkens als ik een paar items gelezen had kreeg ik ook de melding “”under construction“”, kon wel weer opnieuw inloggen. Vandaag is de eerste keer dat ik veel kan lezen hier. Ben natuurlijk even wezen “buurten”op ’t andere prikbord maar ja is inderdaad wel moeilijk leesbaar en vooral weinig reactie.