herfst begonnen

• lutetia

Mijn blauwe druifjes zijn al vanaf eind juli opgekomen;de Prunus laat elke dag vanaf begin augustus eerst tientallen,nu honderden blaadjes per dag vallen; ;de blaadjes van mijn treurberk kleuren massaal geel.De herfst,twee weken geleden wel voelbaar,gaat ondanks het milde weer,gewoon door. Luut

• maria

Ja, de(weinige) eikels en de overdadige hoeveelheid beukennoten maken dat ik zo lang het droog en redelijk warm is, 's ochtends in mijn nachthemd rond het huis loop te vegen om wat wintervoedsel voor de vogels te verzamelen .Heerlijk weer nog steeds!! En gister heb ik een flinke hoeveelheid voedsel bij de chinees gehaald. Om de komende dagen zo veel mogelijk tijd te hebben om boomopslag te maaien op de heideveldjes.

• boerderij bert

Al het snoeiwerk komt er ook weer aan en wat geeft dat toch een hoop rommel.

Toch straks maar weer de grote hakselaar laten komen en alles fijn malen.

Verder bloeit er nog heel veel in de tuin.

Alleen mijn walnotenbomen geven weer vrijwel geen noten.

Alweer voor het tweede jaar. Wie weet de oorzaak??

• loes

ik wil nog helemaal niet denken aan najaar/winter. er staat nog zo veel te bloeien. wij waren een week weg en vanmorgen eerst even buiten gekeken. lijkt wel of alles veel harder groeit als ik er niet ben. wordt vandaag veel water geven en een beetje opruimen waar het allemaal te groot wordt. verder zijn de weersberichten goed - sept is altijd een mooie maand - en genieten we gewoon nog even van al het moois.

• boerderij bert

Diverse planten bloeien nu voor de tweede keer.

• loes

ik krijg ook de indruk dat de vele regen een aantal planten juist een enorme oppepper gaven en nu pas als een speer zijn gaan groeien. een paar weken terug dacht ik nog dat vele planten het dit jaar niet zo bijzonder doen, maar dat komt toch nog goed.