vraagje over deze foto

• anneke im

Wie weet de naam van de eerste foto en foto 5 zijn de zelfde planten  en de rest van de foto,s heb ik er even bij genomen om een collage te maken, geleerd aan mijn buurvrouw

vond de blauwe regen wel mooi en ook de rhododendron  er onder is een heel mooi gezicht :) 

fijne avond Anneke

• martine53

Hoi Anneke, lijkt op een geum, welke weet ik niet, fijn weekend!

martine53

• loes

nr 5 gok ik op geum chiloense mrs bradshaw.     dan klopt het smalle blad ook.

de eerste    mmmmm     even wachten tot de bloem open gaat.      een dahlia, maar die bloeit nu nog niet.

• anneke im

Loes het is geen dahlia maar ook een geum, bij de rode bloem zitten aan de zelfde tak twee gele bloemen heb meerdere takken aan een plant allemaal met in het midden een rode en aan de zij kant gele bloemen de bloem was vanmiddag helemaal open en ze zijn precies het zelfde bloemen alleen de een geel en de andere rood .ze staan op de plaats

van die plant die wij samen 2 jaar geleden  bij Margriet mee genomen hebben  . die jij niet mooi vond en erg verwilderde met blauwe bloemtjes die je amper zag.kan even niet op de naam komen …Vorig jaar de zaailingen buiten de poort gezet.en Piet heeft ze later verwijderd. Vorigjaar heb ik de geum bij Margriet mee genomen .het smalle blad klopt helemaal en ook de bloem ziet het zelfde er uit..Lekker laten staan Piet vind hem apart!! Hij is nu de tuinman .

• loes

anneke, de raderen draaien.    blauwe bloemen, verwilderd en weggedaan - dat was de strobilanthes.    een plant met 2 verschillende kleuren bloemen.  dat zijn er niet veel.    mischien een idee om het assortiment van kwekerij margriet door te bladeren ?