Prachtig Moosje, bij mij bloeien ze nog niet maar hier in het koude noorden loot alles altijd een beetje achter
En Maria wat leuk dat je weer naar Bingerden gaat, veel van gehoord maar nog nooit geweest. Ik zie dat het 19, 20 en 21 juni is, duurt nog even maar alvast veel plezier.
http://www.bingerden.com/BingerdenDays
ik heb (noodgedwongen) de laatste weken langere tijd in de stad groningen doorgebracht. ben wel tussendoor thuis geweest in Rotterdam. vanuit het appartement waar ik verblijf, kijk ik uit op prachtige grote stadstuinen en aan de voorkant een heerlijk park met vijfer. toch valt het me op dat de natuur in het noorden wel een stuk achter ligt bij dat van zuid holland. steeds als ik in mijn eigen tuin terugkom, schrik ik ervan hoe hard alles in die paar dagen gegroeid is. afgelopen week nog in regen en wind s'ávonds een restaurantje moeten zoeken. en dan ineens woensdagavond een schitterende zonsondergang, bij een strakke blauwe lucht. donderdag begon dan eindelijk de zomer en nu is het een sauna !! wat gaat dat hard in ons kikkerlandje. gisteren - op weg naar huis - wéér genoten van het mooie friese en polderlandschap. de boeren waren daar al druk aan het besproeien. vanmorgen eerst mijn planten water gegeven en de potten zich vol laten zuigen. soms denk je dat de regen wel zijn werk doet, maar helaas is dat niet altijd het geval. als het morgen niet zo heet is, ga ik weer eens verder met alle werkzaamheden die hier zijn blijven liggen. bij ons zithoekje moeten klimplanten een plekje krijgen. die staan al een paar weken te wachten, maar ik kon ze ook niet elders laten klimmen want dan krijg je ze niet meer los. en dan gaan we hopelijk alleen maar genieten van een paar mooie (zon)maanden. het wordt zo ongeveer wel tijd !!
Doordat ik regelmatig in het midden van het land ben zie ik inderdaad dat verschil ook altijd, vooral ook in het vroege voorjaar. Hier is het dan nog kaal en in het midden van het land begint het al wat te kleuren of staan dingen in bloei die hier nog lang niet bloeien. Ik was gister nog even voor een bliksem bezoek in Rotterdam en jij reist dus door Friesland Over de A6 en A7? dan kun je bijna naar me zwaaien
Vandaag tussen de middag weer naar huis gegaan, omdat alles hier in huis dicht zat was het nog lekker koel in huis. heb alleen de tomaatjes in de kas water gegeven en ben verder vooral binnen gebleven, daar was het wel zo prettig.
hinke, geen wonder dat het altijd zodruk is op de wegen van NL. ik reed altijd via gorinchem/utrecht/zwolle, maar besloot dit keer via woerden, utrecht,lelystad te gaan en dat bevalt me veel beter. alleen gisteren was de terugweg een ramp. volgens mij zat heel ned ergens vast in de auto.
een vriendin van mij is plotseling overleden en ik ben degene die haar huis leeg moet ruimen en alles moet regelen. het is een hele klus, vandaar dat we steeds een paar dagen gaan.
tegen 19.00 begon het hier te regenen. geen zuchtje wind, maar wel wat gerommel. water viel gewoon loodrecht naar beneden en dan een paar uurtjes lang. dat is nog eens goed voor de tuin en natuur. inmiddels is het heerlijk afgekoeld en weer droog.
ze heeft een broer en die heb ik er nauw bij betrokken. dat is wel tegen haar wil, maar in haar hart wist ze ook wel dat ik het zo ging doen. die is als een kind zo blij dat er weer een mensenleven aan fotos, films en documenten boven water komen. niet alleen haar spullen, maar ook van een oude vader en een 97 jarige tante die in 2012 overleed, komen we tegen. alles wat je in je handen neemt, is weer een verrassing. het bewaren zat ze in de genen. ze hebben als familie in indonesie en zuid afrika gewoond, dus is het ongelooflijk dat zoveel dingen bewaard zijn gebleven.
Sterkte Loes, niet echt leuke tripjes dus, al zijn er zoals je zelf al aangeeft vast ook dierbare momenten. Ze had geen tuin? Anders is een plant ook altijd iets moois om mee te nemen als herinnering.
En zeker is het de laatste jaren steeds drukker geworden op de wegen. Onze stacaravan staat ruwweg tussen Woerden en Breukelen, wij rijden eigenlijk altijd via Amsterdam en niet Utrecht.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?