Die gemeente heeft er blijkbaar geen verstand van Paula. Ik vind het niet erg dat hij omgewaaid is, ik heb daar meer bomen en struiken staan en het zou op den duur toch te vol worden. Vorig jaar wist ik al dat hij ziek was ik had hem dit voorjaar, voordat hij in het blad zat er al weg willen hebben maar dat kwam er niet van. Nu zal toch de kettingzaag erin moeten. Maar de overburen hebben een hele rij grote kastanjebomen, al zitten daar zo te zien ook zeker twee zieken tussen.
Annek, ik heb er ondertussen al wat takken afgehaald maar het regende me vandaag te veel om daar mee verder te gaan, hoop dat het morgen eindelijk wat beter weer wordt. Het grote werk moet mijn man maar even doen maar wat ik zelf met takken- en snoeischaar kan doen vind ik wel leuk, als het maar mooi weer wordt!!
Kuuk als je ruimte het zijn het zeker mooie bomen maar die van mij stond eigenlijk al wat in de verdrukking. Zou fijn zijn dat die van jou het overleven. Ze hebben ondetussen wel een methode ontwikkeld om zieke kastanjes te behandelen met warmte, misschien heb je het gezien op tv? De bacterie die de ziekte veroorzaakt kan niet tegen een bepoaalde warmte en door de schors (boom) te verwarmen gaat de bacterie dood en kunnen grote kastanjes het overleven.
Hinke ww