Gister heb ik mijn zoon weer even geholpen in zijn tuintje. Toen hij 2 jaar geleden samen met zijn vriendin in het huis kwam wonen hebben we even snel wat planten uit mijn tuin in hun tuin gezet, plus wat er nog stond gebruikt. Sommige planten doen het daar veel beter dan in mijn tuin en andere juist niet maar vooral vond ik gister dat er nu eigenlijk even niets bloeit. Bovendien heb ik er een grote geranium uit gehaald (stond er al) die daar echt veel te groot wordt. heb er nu even een paar grootbloemige Dianthus ingezet, geen idee of die de winter overleven of dat ze ook weer hoog worden maar dan heeft het toch even iets kleur.
Na een lang verhaal zoek ik dus iets leuks vrolijks (geel en of rood) wat rond deze tijd bloeit, of nog even doorbloeit en niet te hoog wordt, hooguit 50cm. Bij het tuincentrum bij mij in de buurt vond ik niets geschikts en zelf heb ik ook niets in de tuin wat past dus ik hoor graag jullie ideeën. 's Morgens is er eerst schaduw maar hoog zomer is er tussen de middag al zon tot laat op de dag.