Herfst

• moosje

De herfst is alweer in aantocht, sommige bomen in mijn tuin beginnen alweer met verkleuren.Ik ben plannen aan het maken voor de voortuin; er zijn grote bomen in de straat gerooid en er worden er minder teruggeplaatst.In verband met de herplantplicht van de gemeente kunnen we nu als staatbewoners een gratis boom voor in de voortuin krijgen.Ik ben benieuwd waar de gemeente mee aankomt, maar dat weet ik pas in november.Vooralsnog hebben we een paar dagen zonder stroom  en telefoon/internet gezeten, omdat de kabels geraakt waren met het wegfrezen van de stobben.En nu dus nadenken over de nieuwe inrichting van de voortuin met een nieuwe boom erin……….

• moosje

Ja, maria dat was dus voorheen het geval, er stonden grote essen aan de rand van de stoep en die wortels onttrokken erg veel water uit de voortuin, ik kon watergeven zoveel als ik wilde maar die boom slurpte alles weg en er groeide niet veel in de voortuin. De wortels kwamen we met graafwerk 10 meter verder steeds tegen. Ik hoop dat dat nu verleden tijd is. En de boom die eventueel terugkomt zal geen grote zijn, misschien een sierappeltje of zo.Maar eerst zitten we nog in de rotzooi, de stoepen moet opnieuw gelegd worden en ook ons gedeelte van de straat wordt opnieuw geasfalteerd.En het is wel wennen zo zonder die hoge bomen……ik vind het wel kaal.En die stroomstoring,alleen als die langer dan een bepaalde tijd heeft geduurd wordt je gecompenseerd dacht ik.

• loes

• loes

hier in rotjeknor hadden wij afgelopen zaterdagnacht, mist.  smorgens toen ik het slaapkamergordijn open deed, hing dit voor het raam.     de spin voelde zeker beweging en kwam direct aansnellen.      hier zie je ook de enorme coniferen die me zoveel werk bezorgen  !!

• anneke im

Wat mooi geschoten die foto Loes ,Hier hangen er ook zo veel.en zo kunstig gesponnen..

• martine53

Prachtige foto!

martine53