4, 5 en 6 januari, ijzel

  • Hinke

    Alles wat een paar dagen geleden zo mooi bloeide ligt plat en alles in de wind en op het oosten zit onder een laagje ijs.

    Mooi glad en groen, als je het vastpakt is het net keramiek :) 

    En de treurwilg heeft pareltjes.

    Hinke ww
  • loes

    levert prachtige plaatjes op, maar wel jammer.     ongelooflijk hoe snel het kan veranderen.     hier in het westen is het ook niet echt warm, maar zeker geen vorst.    zal ook nog eens met het fototoestel naar buiten gaan

  • anneke im

    Wat jammer Hinke maar dat je nog naar buiten ben gegaan .

    morgen word het bij jullie ook beter weer een oppepertje voor jou!:) 

  • Hinke

    Loes, foto's altijd leuk maar ik moet bekennen dat ik daar zelf de laatste tijd ook niet veel aan gedaan heb.

    Paula ik woon inderdaad bij het Tjeukemeer :) 

    Anneke ik ben niet verder geweest dan de tuin, ik ben absoluut geen held met gladde wegen, dus ik blijf wel thuis. Vandaag samen met mijn man even naar de winkel geweest omdat hier goed gestrooid wordt maar voor morgen heb ik al weer een afspraak afgezegd, het is niet anders.

    Maria, heb afgelopen dagen wel aan je gedacht, bij jou was het vooral maandag en dinsdag nog erger dan hier denk ik. Vandaag had ik gehoopt dat het wat beter zou zij maar het werd alleen maar slechter. Naar zo midden in de nacht met je hond, dan bel je zeker niet zo snel de buren, wel fijn dat ze zo goed op je passen.

    En voor vrijdag hoop ik dat ik eindelijk weer weg kan, afspraak van dinsdag verplaatst naar vrijdag en die heb ik eigenlijk wel hard nodig. We zien wel.

     

    Hinke ww
  • martine53

    Sterkte Maria en Hinke daar in het heel gladde Noorden! Moeilijk als je daar zo midden in de nacht je hond op een veilig plekje probeert te krijgen; fijn dat het gelukt is! Vanaf morgen is het beter als ik de weerberichten hoor!

    martine53

  • Hinke

    Fijn Maria dat ales weer goed erbij staat. Doordat ik vandaag allerlei afspraken moest inhalen, met prachtig zonning weer, onvoorstelbaar dat dat binnen een paar uur zo kan veranderen, was ik egen 9 uur de deur uit en rond 4 uur weer thuis, waar ook nog dingen waren die eerst aandacht nodig hadden. Dus een rondje tuin is er nog niet van gekomen, ik hoop morgen.

    Hinke ww
  • anneke im

     Maria en Hinke  uit het hoge noorden hele gerust stelling om weer goed nieuws te horen van jullie  dat alles weer rustig en veilig is.  Ik hoop dat het veilig blijft . Verlang ook naar wat droge weer. Vorst is niet erg met een zonnetje er bij maar de sneeuw en ijzel  mogen  weg blijven .Maria doet je auto het ook weer ?

    fijn weekend en groeten

    Anneke

     

  • loes

    inderdaad fijn dat die narigheid weer voorbij is.     mooi om naar te kijken, maar ná een paar dagen heb je dat ook wel weer gezien.    

    ongelooflijk hoe snel we van het ene uiterste in het andere belanden.      donderdag hier de hele dag regen.   sávonds een paar uur storm en dan smorgens weer stralend, rustig weer.    ik was gisteren een poosje buiten bezig om wat planken te schuren en het was zelffs heerlijk met de zon op mijn rug.     nu weer somber en steeds tegen regen aan.      wij hebben nog even een droge dag nodig voor wat werkzaamheden aan de achtergevel dus houden het weer wel in de gaten.   

  • Hinke

    Dank Anja. Voor foto's was het inderdaad wel leuk maar ben bkij dat het nu allemaal weer normaal is. Vanmorge heerlijk gefietst met een zonnetje erbij.

    In de tuin staat alles er weer goed bij, fijn. Nu hopen dat het in ieder geval niet meer gaat ijzelen.

    Hinke ww
  • anneke im

    Fijn Maria dat de auto toch starte ja ik weet dat de wegenwacht er altijd nog is mits je lid ben.!

    Hier komt het met bakken uit de hemel vallen op dit moment / hoop wel dat het om kwart voor drie wat droger is voor naar de fysio te gaan donderdag ook af moeten bellen ,van wege hevige vele regen en de harde zuid /westen wind ..