hemerocallis

  • anneke im

    Piet is twee dagen bezig geweest om de wilde hyachinten op te ruimen in het kleine tuintje Piet vond het niets het is alleen maar blad en en een stengel met bloem nu heeft hij de bladeren weg gehaald en de bloem nog laten staan als die uit gebloeid is haal hij de hele bol er uit .Ze staan door de hele tuin heen .

    Onder de bladeren kwamen de nieuwe planten ver boven de grond in de verdrukking.

    Nu nog deze erbij gekocht

    4 hemerocallis besteld bij Martin Adema  Hobbykwekerij Daglelies in Drachten kwam ook ook altijd op het prikbord..

    Ik vond ze erg mooi. ben er blij mee als ze  bloeien .

    moest ik even kwijt.

  • loes

    anneke, mijn voortuintje is momenteel ook een grote groene vlakte van al die bolletjes waar nooit geen bloemetje meer aan komt.    geen idee wat het allemaal is.     2 jaar terug alles opgeruimd, maar hoe het mogelijk is  - geen idee - dat het weervol staat.      als het wat minder koud is, ook maar eens op mijn achterste tussen het groen gaan zitten en systematisch ieder sprietje tot aan de bol aftasten en verwijderen.    zoals je schrijft, andere planten krijgen geen kans meer.     

    de lelies zijn prachtig en ieder jaar komen ze hier gelukkig weer boven de grond - en bloeien.

  • Hinke

    Ze zijn prachtig Anneke. Ook ik heb nog altijd lelies van Martin. Sterke planten en doen het hier nog altijd goed. Die Bleubells van Maria klinken :) ook mooi. Ik heb op één plek ook allemaal sprieten, dat zijn van die harige alliums die zich ook erg uitbreiden. Is een wild stukje dus niet zo erg maar misschien ga ik het er ook wel eens uittrekken.

    Hinke ww
  • martine53

    ja, herkenbaar: heb ook erg veel sprieten van de alliums en daarnaast heel veel bluebells, moet ook wat gaan uitdunnen!

     

    martine53