ja, zo sta je water uit de scotels te gooien en zo moet je potten weer water geven. zag gisteravond - toen we nog lang buiten zaten - dat de border, onder de akebia, wel wat water nodig had. besloot de voorspelde onweersbui af te wachten. nou, die kwam er vanmorgen rond 06.30. met bakken viel het uit de hemel. vanmorgen dacht ik nog dat het weer de goede kant op ging, maar inmiddels regent het al uren lang. welliswaar zachtjes, maar genoeg om er een troosteloze middag van te maken. kan de mensen niet blameren dat ze maar vast de boodschappen doen voor de komende week. wat de bouw betreft, je hebt een poosje een heel ander uitzicht. sterkte morgen met de heiers en geniet nog maar even van de rust.
nog even gekeken naar de digitalis met zilverblad. daarvan zijn de eerste bloemen ook op het punt om helemaal open te gaan. de insecten kunnen dan daar weer hun werk doen. zou ze graag al wat eerder de nodige bloemen willen geven, maar dat lukt nog steeds niet goed.
het nestje van de pimpelmezen, is uitgevlogen. denk dat er 4 jongen zijn en ze blijven steeds bij elkaar. de pindakaas is nog een grote trekpleister voor het spul. grappig te zien hoe lekker dom die kleintjes nog zijn. tegelijkertijd begonnen de koolmeesjes ineens met nestmateriaal te slepen. eerst een kastje waar nog nooit iets ingezeten heeft. tussen het groen van de akebia. maar dat is vlak bij de pindakaas, dus te druk met de paarse petjes. nu zijn ze terug bij een kastje dat onder de goot, buiten het slaapkamerraam, hangt. het cocosvezel dat ik bij een nieuw stukje tuin gestrooid had (om de katten weg te houden) is favoriet. later zullen ze wel het kattenhaar komen halen dat in een gemberpotje in de “kas” staat. ik kijk altijd met bewondering naar de bouwsels, wanneer we in het najaar de kastjes schoonmaken. ook hebben we weer kikkers. niet te geloven hoe die beestjes onze tuin weer teruggevonden hebben in die betonjungle. helaas zal kikkerdril hier niet overleven, want de salamanders weten daar goed raad mee.