vanaf vandaag zijn de nachten langer dan de daguren - heb ik tijdens een weerpraatje gehoord. nou, dat mag zo wezen, maar ik geniet nog met volle teugen. was nog eens leuk thuiskomen afgelopen vrijdag, vanuit het warme portugal. de planten zaten al met smart op mij te wachten. wat was alles droog. maar een aantal planten denken geloof ik dat het voorjaar is. digitalis, stokroos, koningskaars en nog een aantal, zijn weer helemaal opnieuw uitgelopen. toch ben ik al flink aan het snoeien geweest. de klimroos van de buurvrouw, waar ook een wisteria vanuit de andere buurtuin zich om een nestkastje gewonden had, moest helemaal teruggesnoeid worden. een stuk van mijn oerwoud is al weg. had gistermorgen 3 vuilnisbakken volgemaakt. de campsis moet dit keer heel erg teruggesnoeid worden. was er vorig najaar niet van gekomen.het houdt zoveel licht en zon uit de tuin. ziet er allemaal prima uit als de groene puntjes verschijnen, maar tegen dat het zomer is, zijn de uitlopers meters lang. zie de mensen die door het achterpad fietsen, soms helemaal wegduiken. daarná is de akebia aan de beurt. is eigenlijk een onbegonnen taak, maar ga aan het einde beginnen. mischien dat het een beetje lukt. anders moet ik wachten tot het blad afvalt, maar dat is pas ná de eerste vorst. genoeg te doen dus. maar het is heerlijk om buiten aan t werk te zijn.