Stil

  • Aluapje

    Kijkt er nou echt niemand meer hier? Geen nieuwe topics! Geen reactie's op onderwerpen! Geen mooie winterse plaatjes van de tuin!!

    Heel jammer, zo bloedt deze pagina stilletjes dood. Helaas heb ik ook geen mooie winterse foto's maar er zijn vast wel anderen die ze wel heeft.

    Kom op mensen, doe iets!!

  • loes

    dag paula,   ja het is akelig stil en ik ben daar medeplichtig aan  :S .      soms zijn er dingen die je aandacht een andere richting uit sturen.     ben toch wel stiekem aan t denken over alles wat er komend zomer moet en zal gebeuren op tuingebied.      heb met dit barre weer wel wat planten een plaatsje binnen, gegeven.     over zaaien wil ik nog niet denken.    half feb is er eerst weer de vakantie naar afrika en zal al blij zijn als wat ik heb staan, die periode overleeft.    

    denk dat we allemaal langzaamaan een jaartje ouder worden en het buiten een beetje rustig aan doen.    

    ik ben afgelopen maandag bij anneke op bezoek geweest.   ze is eind dec geopereerd en verblijft nu in het zorghotel, in afwachting van de noodzakelijke aanpassingen in huis en als dat gedaan is, gaat ze weer gezellig terug naar Piet  !!    ga, piet nog uitleggen hoe hij de wisteria moet snoeien (zodra de vorstperiode voorbij is).      hoop dat ze nog lang van hun leuke, nette tuin kunnen genieten.

    groetjes

  • moosje

    Ach ja het is winter en er is niet zo veel te doen op tuingebied.Hier op de veluwe is er een pak sneeuw gevallen van een centimeter of tien, alles is wit. Nu is het weer enigszins aan het verdwijnen. De vogels worden bijgevoerd met zaad en oude appeltjes van de appelboom, en ik vind eigenlijk dat het wel weer welletjes is met de winter. Verlang weer  naar het rommelen in de tuin….

    Groeten, Monique

  • Aluapje

    Hoi Loes en Monique. 

    Leuk, dat er toch mensen zijn die hier nog af en toe kijken. En ja, ik verlang ook naar de lente! En zaaien stel ik ook uit tot ik terug ben van Vakantie, ga maar een week tijdens carnaval maar toch…

    Fijn weekend, Paula

  • martine53

    Goedemorgen!

    ​ik kijk ook heel regelmatig op dit prikbord maar heb in de winter niet zo veel te melden. Ben wel aan het nadenken over zaaien, wat veranderen en zo, maar staat nog op een laag pitje! Ik heb zaad liggen van Dagga ‘Staircase’, denk dat ik het in februari moet gaan zaaien, maar iemand hier ervaring mee, Loes jij misschien? Anneke, als je meeleest: heel veel sterkte en hopelijk gauw een enkeltje naar huis en tuin !

    martine53

  • loes

    goedemorgen op deze mooie zonnige dag !    

    martine - leuk dat je ook al “zachtjes” aan het plannen bent.    de leonotis leonorus heb ik nooit zelf gezaaid en alleen maar omdat oranje niet mijn kleur is - op plantengebied dan :D .     ik heb wel eens zaailingen van anneke gekregen dus zij had daar zeker succes mee.     ik zie dat mike hem in t wit heeft staan en dat lijkt me wel mooi.    dus gewoon proberen.    ik zet er een foto bij die ik in kaapstad ergens langs de kust maakte.     op zijn natuurlijke plaats is het dus onkruid.      ga binnenkort eens uitzoeken waarom het ook wel wilde dagga genoemd wordt, omdat dagga het afrikaanse woord voor wiet is.     fijne dag verder

     

  • loes

    en over onkruid gesproken….   ik heb onlangs in de algarve zaad “gepikt” van een nicotiana glauca.     het stond ook ergens langs de weg en mike zei dat het daar onkruid is.    blijkbaar heeft hij het in NL ook wel eens gezaaid.     is een flinke struik met heel mooi zilverkleurig blad en trossen gele kelkvormige bloemen, kenmerkend aan de nicotiana.     hij is hier helaas niet winterhard, maar groeit zo snel dat je er in ons klimaat ook goed van kunt genieten.    ga die dus zeker proberen.

  • martine53

    Dan denk ik dat ik half februari ga zaaien: combi met paars lijkt me wel wat :) Mooi  foto trouwens, doet me naar de zomer verlangen!

    martine53

  • Hinke

    Ook ik lees af en toe nog mee. Maar door de winter is er niks in de tuin te doen of te koud. De wilgen moeten nog geknot maar dat gaat mijn zoon een keer doen. Zaaien doe ik niet meer, heb toch geen plaats om de plamtem/plamtjes ergens neer te zetten, de tuin is (over)vol:D 

    En Anneke, mocht je mee kunnen lezen, dan heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer thuis bent.

    Hinke ww