Zo te zien heeft nog niemand het voorjaar in het hoofd:-)

  • Hinke

    Hier bloeien de sneeuwklokjes volop, geniet ik altijd enorm van. Laatst al een middagje in de tuin aan het werk geweest. Sjaal af, jas uit, heerlijk!! Helaas is het nu een natte boel maar het voorjaar komt er aan :)  Behalve een nieuw tuinpad heb ik verder (nog) niet echt plannen voor de tuin dit jaar. Misschien een nieuwe struik want het lijkt erop dat de Hamamelis (toverhazelaar) het niet meer doet, staat er al zo'n 10 jaar of langer maar heeft nu heel veel dood hout. Nog even afwachten en anders iets nieuws.

    En hoe is het bij jullie?

    Hinke ww
  • martine53

    heel voorzichtig zo her en der wat aan het ruimen geweest: hier ook volop bloeiende sneeuwklokjes, winterakonietjes en crocusjes: heerlijk! Net troep uit de vijver gevist  die er bij de laatste storm in terecht was gekomen. Nu aan het kijken naar merels en lijsters die elkaar aan het verjagen zijn:) 

    martine53

  • moosje

    Ben alweer volop in de weer, ik kan t niet laten; al e.e.a. voorzichtig gesnoeid en alvast begonnen met klimplanten tegen de nieuwe schutting planten, de coniferenhaag was ter ziele en nu staar er zo n kale schutting…De bolletjes komen inderdaad op en ook de helleborussen staan nu goed in bloei.Altijd weer een  mooi gezicht.Heel stiekem ook al de rozen gesnoeid alhoewel het nog een beetje vroeg is..laat het voorjaar maar komen!

  • anneke im

    Mijn handen jeuken ook maar ik ga alleen zaaien ,Piet doet de tuin  , Loes heeft hem uit gelegd om de wisteria te snoeien ,en dat heeft hij vorige week gedaan .Verder kon hij niets in de tuin doen want ze zijn vol op aan het werk in de straat en in de achterpoort vanwege de nieuwe huizen achter ons. en het slechte weer . Hij is binnen nog wat aan het klussen geslagen

    de voor en achtertuin staan vol met sneeuwklokjes, vroege irisjes crocussen en de bollen staan ver boven de grond .de 2 clematissen  armandi Apple Blossem ,staan op springen en daar onder de camelia.s ook veel clematissen staan al boven de grond.

    Ik was vanmiddag met de rolstoel even door de tuin Piet wilde weten wat hij het eerste kan snoeien van de vaste planten .Het weekend wordt het een beter weer..en dan wil hij het alvast de tuin wat netjes maken..:P :) 

  • Hinke

    Heerlijk dat bij jullie ook al vanalles bloeit. Vandaag heeft jongste zoon geholpen met het snoeien van de knotwilgen, ik ben voor het weghalen van de takken, hij mag in de weer met de kettingzaag :-) Hij heeft ook meteen twee hele grote takken van de treurwilg gezaagd, werd hoog tijd. Gelukkig heeft hij samen met mijn man ook meteen het meeste naar de groenstort gebracht. Morgen nog wat kleine takjes wegsnoeien en de restanten opruimen. Vandaag te moe!!

    Afgelopen dagen (zondag t/m dinsdag) in het huis van oudste zoon aan het poetsen en klussen geweest, in Rotterdam. 's Middag makelaars erdoor, nu wachten op de offertes en dan in overleg met zoon kijken of het huis te koop gezet wordt. Na twee jaar leegstand wordt dat hoog tijd want er kwam steeds meer stof :-) Misschien volgende week nog een rit om de berging en kasten alvast leeg te halen. Dan hoop ik deze zomer eindelijk weer volop tijd te hebben voor mijn tuin, zonder caravan, zonder nog een huis in Rotterdam.

    En Anneke ik begrijp dat het moeilijk is om de tuin aan een ander over te laten maar ik hoop dat je met het zaaien er toch van kunt genieten.

     

    Hinke ww
  • anneke im

    Hinke Piet doet zijn best en als die iets niet zeker weet komt hij het vragen..nee ik wen er al aan.

    Hij vind het leuk om te doen .buiten het koekjes  bakken wat hij ook graag doet!

    alles voor het zaaien staat al klaar boven in de kamer mijn domijn met mijn kweekkasjes.

  • martine53

    hier hebben de merels in ieder geval de lente in hun koppetje: er wordt druk mos en andere benodigdheden verzameld om een nestje te bouwen! Gisteren al een paar klimrozen gesnoeid, ga za weer verder!

    martine53

  • anneke im

    Vanmorgen was de zon er nog heerlijk er bij, de wind was toch nog koud. Je moest je wel warm aan kleden.

    Zijn ook even door de 2 parken gereden hier in schiebroek.dat heeft een stuk bos erbij.net zo lekker rondje voor een frisse neus te halen .3/4 kwartier tot een uurtje nu regent het al een poosje.

    succes morgen misschien weer wat graden omhoog! 

    Hinke is je zoon weg uit Rotterdam ? 

  • loes

    ik lees wel mee, maar geniet nog een paar dagen van de afrikaanse zon.     komende vrijdag zie ik hoe het er thuis in de tuin uitziet.    ik heb wel begrepen dat er genoeg water gevallen is en de wind ook flink van zich heeft laten horen.      anneke, leuk dat er bij jouw toch weer zaadjes de grond in gaan :)     heb echt zin om snel weer de buitenboel netjes te maken en hoop komend voorjaar weer het eea te veranderen en de tuin er straks weer helemaal picobello uit ziet.     is er de laatste 2 jaar een beetje bij ingeschoten door allerlei andere gebeurtenissen.

    groetjes

  • anneke im

    Hoi Loes, fijn dat je nog een paar dagen kan genieten .de boom lelie groeit de pot uit  heb de pot (beschermd buiten gezet.)ging veel te snel !!!

    pardon Piet heeft het gedaan! .

    ,goede reis terug en groeten aan je vrienden en Bouk.en voor jou!