waar is iedereen?

  • martine53

    gefeliciteerd met je kleindochter en sterkte met de verhuizing van je moeder. hopelijk af en toe tijd om van de tuin te genieten!!

    martine53

  • Hinke

    Dank Martine. Afgelopen dagen wel wat dingen in de tuin kunnen doen, heerlijk. Morgen hoop ik ook nog wel even wat tijd om nog wat oud blad weg te halen, tenzij het dan al regent, wat overigens ook erg goed zou zijn. Vandaag de clematis weer geplant die afgelopen winter noodgedwongen in een pot heeft gestaan. Laats een bosbes, vlinderstruik en tuingeranium geplant en dat moet steeds water, geen probeelm maar ik vergeet het gemakkelijk. En een paar nachten :D regen kan de tuin wel gebruiken.

    Hinke ww
  • anneke im

    ik heb hier steeds gekeken er was geen enkele reactie,s en nu ben ik weer eens hier en ja hoor er komt weer leven in de tuinen .Martine en Loes ik heb  2 vrijkaartjes voor verborgen tuinen Rotterdam . Hebben jullie intresse? het is het volgend weekend zarterdag en zondag 10 en 11 Juni .ik heb vorig jaar mee gedaan maar nu niet meer kan dit niet meer op brengen ,

  • loes

    goedemorgen anneke.

    ja, we zijn weer uit de winterslaap ontwaakt :D 

    ik heb even gekeken op de verborgen tuinen site en zie dat er hier vlakbij ook deelnemers zijn.     zou het wel leuk vinden er een kijkje te nemen.     wil je een kaart opsturen ?   kan me wel voorstellen dat je even geen puf hebt om mee te doen.     lijkt me wel leuk om met al die plantenliefhebbers een praatje te maken.     iedereen heeft weer zo zijn eigen ideeen.

    moet vandaag even wat los spul en kleinere potten, een beschut plekje geven want het gaait hard waaien.    het is nu al een beetje raar weer.   ga wel straks nog even naar de stoffenmarkt op het afrikaanderplein.     niet dat ik echt iets nodig heb, maar je weet maar nooit :D .     van mooie stofjes wordt ik ook vrolijk !    

    grts en een fijne dag

  • Hinke

    Jammer Anneke dat het niet meer lukt met de open tuinen maar ik hoop dat je zo ook nog van de tuin kunt genieten.

    En Loes stofjes, lijkt me ook leuk al die kleurtjes en soorten, wat maak je ervan? Ik ben alleen geen naaister maar breister/haakster. Ik verzamel daarom bolletjes garen/wol. Afgelopen week weer een huisvuilzak vol bolletjes via MP gekocht, daar wordt ik ook blij van :D

    Hinke ww
  • martine53

    Ha anneke, lief van je die kaartjes, ben dan weg maar er is vast nog een liefhebber te vinden.Ik ben ,naast de afgelopen jaren quilts gemaakt te hebben ook weer aan het breien en haken gegaan, vind dat ook erg leuk! Nu begonnen aan topje voor dochter. Ben wel blij dat er nu regen valt, kan de tuin goed gebruiken! Ben royaal mijn francoa's aan het uitdelen, kom ze overal tegen! Vooral de rozen zijn nu heel erg mooi! Ben voortdurend strijd aan het leveren met heermoes, maar ach dat win ik nooit van moeder natuur :) Ben nu sinds een week met pensioen en dat gevoel van , “ach lukt het vandaag niet dan morgen maar” is heerlijk.

    martine53

  • anneke im

    Ik zie bij mij in de tuin helemaal geen uit zaailingen van de francoa!!  Ik laat wel de bloemstengels  als ze uit gebloeid zijn er uit halen..geen zaadvorming laten komen!!  !

    Fijn as weekend Martine  .

  • loes

    hinke, de markt was groot en leuk.     verbaasd dat er nog zoveel gemaakt wordt in nl.       er is wel véél dat meer de smaak van onze allochtone inwoners is.      maar dat zijn helemaal ongelooflijk bewerkelijke stoffen.    veel met glitters.     heb me laten vertellen dat veel van dat spul meegenomen wordt naar noord afrika wanneer ze daar straks heen gaan voor de zomervakantie.      zelf gebruik ik alleen de naaimachine nog om iets voor in huis te maken of verstelwerk.      zou hem daarom niet kunnen missen.     ik was op zoek naar leuke buitenstof voor 2 houten stoeltjes.     er was een enorme kraam met veel prachtige gordijn, stoffeer en buitenstoffen.     stond wel een half uur met mijn buit in de hand te wachten, maar ben uiteindelijk zoals andere dames, weggelopen.    jammer, maar vindt nog wel iets.     verder heb ik vroeger heel veel gebreid.     haken ben ik gaan doen toen ik in nl kwam wonen.     heb ook een cursus kantklossen en liers kantwerk gedaan, maar gewoon om te weten hoe dat gedaan wordt.      mijn grote liefde is borduren, maar weet niet meer waar ik alles kwijt moet.    

    martine, eindelijk dan de eindeloze vakantie, waar je vorig zomer al over droomde.     wacht maar, je krijgt het nog drukker dan ooit  :D .      dat het echt is, zal pas over een poosje tot je doordringen.     geniet er samen van.

    anneke, bij mij heb ik ook nog geen zaailingen van de francoa ontdekt.    ook ik ben geneigd om de uitgebloeide stengels direct af te knippen.     maar de planten worden zo enorm groot dat ik er toch(als hij uitgebloeid is) eentje uitspit.  

    fijn dat het eindelijk flink regent, maar echt geweldig weer vindt ik het niet.     alles stormvast gezet, maar de bloemen zijn niet echt blij.       jammer van de prachtige vingerhoedskruid en de bijen die heel de dag in en uit vliegen.      er zullen ook wel veel vogelnestjes gesneuveld zijn.     nee, teleurstellend ná dat heerlijke weer van vorige week.     de weersvoorspelling lijkt meer op een jojo  :D .     ga binnen maar wat doen.

  • Hinke

    Nog meer handwerksters hier :D Borduren heb ik vroeger ook veel gedaan, maar mijn vingers willen niet meer zo goed. Heb ooit een lap gemaakt met allemaal kruiden, zo leuk al die soorten plantjes. Geen idee of die nog ergens is maar eens zoeken op zolder.

    En ja wat een storm gister, we hadden naar een try-out op Terschelling zullen gaan van Oerol maar helaas afgelast, net die ene dag storm. Tuin ziet er nog wel gooed uit ondanks de enorme wind. De regen is prima want het werd wel erg droog. Ik moet nodig gras maaien maar morgen ochtend naar moeder en zaterdag naar moeder. Mijn man man gaat na de zomervakantie minder werker en dan volgend jaar zomer met pensioen maar we hebben het nu al vreselijk druk :S :D  Martine geniet er van!!

    Hinke ww